Emma the farmer

Publicerat: 2010-08-05 Kl: 21:10:33 | I kategori: Allmänt


Nu är vi hus och djurvakt åt svärmor och Tomas ute på Alnö, eller vi och vi! Det är än så länge jag och Anton bara eftersom Niclas jobbar tills i natt. Men vi har hållt ställningarna här så länge och får förstärkning av pappa Niclas från och med imorgon då han äntligen blir ledig. Jag börjar känna mig som en änka nu faktiskt.  Men plånboken blir ju desto gladare med massa extraslantar så jag tog och klickade hem lite kläder igår som kommer om någon vecka. Ja, jag ringde och frågade bossen om det var okej och han sa "handla på" - Tack för det !

Näe, kanske djuren ska få sig lite kärlek innan jag också kryper till kojs. Jag måste kolla på den där fusklappen igen vad som skulle göras. Men det var nog bara att fösa in alla djur och kolla så de har vatten nu till kvällen och rätt antal på rätt plats. ( har ingen aning om hur många av varje sort det finns)men jag ska först och främst ta en funderare på var alla skulle vara.

Hästarna: Dom står ute på bete.
Hundrana: Dom springer runt huset men får komma in och sova,
Katten: Ja han har jag sett kanske 10 gånger under våra snart 6år tillsammans så han lär jag väl inte stöta på tänker jag.
Fåren: Dom är också där dom ska vara, förhoppningsvis!
Ankorna; Skulle man visst fösa in med en kratta till stallet och låsa in där.
Små kycklingarna: Är också där de ska vara.
Hönsen: Dom har jagat mig hela dan, dags att jaga tillbaka på rätt plats.
Ni har väl sett hur en höna ser ut då den springer?  Jag har en gammal klasskamrat, hon är ganska lik henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0