Göra nytta? Knappast!

Publicerat: 2010-12-15 Kl: 12:30:20 | I kategori: Allmänt




Det är inte så värst jobbigt att vara mammaledig mellan kl 12-13  på dagarna. Om jag inte passar på att städa, plocka diska när liten sover? Knappast! Varför skulle jag göra det! Vore ju hur dumt dom helst. okej städa toaletterna och sånt som inte Anton ska vara uppe i kan jag passa på att göra vid sovtillfällen. Annars så både städar, diskar, tvättar och plockar vi tillsammans här hemma. Ibland pysslar Anton på med sina saker mer oftast vill han vara med och hjälpa till, dammsugaren är nog favoriten. Då han kört den ett tag kan jag ta över och han fortsätter med sopen eller torkar med en trasa. Han blir så stolt och mallig då han får hjälpa till och vara duktig. Får han tex inte hjälpa till att plocka ur diskmaskinen och sträcka sakerna till mig så kan han gallskrika. Undra om han tycker det är lika kul då han är 12? knappast! Därför passar vi på att syssla med vårat barnarbete medans det är av egen vilja. Näe, dricka upp latten var det!  Å föresten, jag passar på och sitter nu innan barn nummer två kommer för sedan kanske det inte blir så mycket lattedrickande.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro - mamma till Noel

Tycker du är duktig som håller på att städa iaf och du är minst lika duktig då du tar dig tiden att bara sitta ner. Känn ingen städpress och en massa måsten, utan passa på att ta det lugnt bara.. : )



Hoppas vi ses imorgon nu! : )

2010-12-15 @ 13:28:10
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: ewa

Sv: Vi bor i Hudiksvall/via de var rogsta kyrka som vi döpte i..den blir de även om vi gifter oss;) lagomt stor kyrka och så fin:)

2010-12-15 @ 21:40:36
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Ida Kusin

Vilket tv-program är det p teven på bilden? :)

2010-12-16 @ 13:57:10
URL: http://idawes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0