Julstressen?

Publicerat: 2010-12-22 Kl: 19:58:33 | I kategori: Allmänt


I fjol var det lite smått kaos här hemma kvällen innan julafton då vi stod med skurkäppen i handen kl 11 på kvällen samtidigt som vi klädde granen och försökte spela bingolotto. Skinkan blev näst intill bränd ute i köket och vi var alldeles svettiga, hade knappt tid att sova för att skynda upp på morgonen och göra klart.

Detta år är det andra bullar! Eftersom jag vet att jag aldrig skulle klara av att göra som i fjol utan att riskera en förtidigt född bebis så krävdes mer planering denna gång. Å det hela gick till och med bättre än planerat. Tanken var att allt skulle vara klart här hemma tills ikväll och imorgon skulle vi lämna Anton hos barnvakt för att tillsammans handla all mat och de sista julklapparna, men min kära sambo han kan han! Han ordnade och trixade och väntas kliva innanför dörren om ca 5 min med alla mat och alla klappar. Han tog hela svängen efter jobbet idag med en lista som jag läste upp över telefonen. Så nu, 4½ timme senare rullar han in på gården. samtidigt har jag städat näst intill rubbet här hemma. Har sparat toaletterna tills imorgon. Men börjar man i tid så hinner man, det krävs bara lite planering. Å jag har ju turen att vara mammaledig också. Är ju inte fullt lika lätt för alla andra vanliga människor som jobbar på dagarna.
Imorgon väntar bara det roliga...klä granen, slå in klappar, spela bingolotto och provsmaka på skinkan.
Tack för det! Näe nu rullar älskling ner på gården, bäst att springa till dörren :) 




Kommentarer
Postat av: mormor

Vad duktig du är Emma.

Mycket klokt av dig och toppen bra av niclas att fixa med handlingen i dag.

Vi ses på Julafton !!

Puss & Kram

2010-12-22 @ 22:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0