Emmas planering

Publicerat: 2010-12-19 Kl: 13:23:09 | I kategori: Allmänt


Idag myser jag och Anton här hemma. Pappa Niclas jobbar extra idag men kommer och hämtar upp oss framåt fem tiden för att åka på 2 födelsedagskalas. Det ena i Tomming (indal) och det andra här i Liden, så det låg åt rätt håll om man säger så. Men vi plockar på å grejar här hemma och dagens mål är att storstäda sovrummet. Ja det borde inte ta lång tid kan man tycka.....om man inte hade haft en tredjedel av garderoben på golvet. Jag skulle tippa på att det tar mig en halvtimme att städa noga från golv till tak där inne, å det är väl lika mycket som jag orkar med också. Det är en aning frustrerande att inte orka med mera, men kör jag järnet så vet jag att jag kommer bli liggandes i flera timmar ikväll. Grejar man lite nu så kan man ta en litet ryck ikväll också.
Annars så planerar vi för fullt inför julafton. Lite ändrade planer än tidigare, men jag tror det kommer blir jätte bra. Niclas enda önskan på jul är att få vara hemma, så alla kommer hem hit till oss fast i omgångar. Först Antons farmor med familj och mot kvällen kommer Antons mormor och morfar och min moster med familj. På juldagen kommer Antons farfar med familj. Jag håller med Niclas om att det här känns mycket bättre än att fara å flänga åt olika håll på julafton. Vi gjorde det några år men det var mer stress än mysigt! Men jag tror alla andra verkar tycka om vårat förslag och på detta vis får vi ju tid att umgås och rå om varandra i utan stress. Lite stress känner jag inför veckan med all handling som ska göras, men vi håller just nu på att ragga barnvakt med farmor och mormor och det löser sig säkert på ett eller annat vis så kan vi uträtta det sista utan att dra med Anton in och ut på affärer och i bil.
Nu blev det som ett sorts skvaller inlägg om mig själv igen. idag har jag gjort det här och imorgon ska jag göra det där. Till frukost åt jag fil och jag har håret uppsatt i en knut. typ....
Snart vaknar lilltrollet mitt så jag ska stänga ner här och plocka fram lekmamman i mig. Kanske blir en sväng ut i djupsnön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0