Elitloppsdag

Publicerat: 2010-05-30 Kl: 15:21:25 | I kategori: Allmänt



Idag är Antons mormor och morfar här eftersom morfar inte kunde komma igår då Anton fyllde år. Men han hade med sig present idag och vi hade tårta kvar så det blev ett till litet kalas.
De stannar här på morsdagsmiddag idag, MEN! Viktigast av allt är att allt måste stämma idag så de inte missar Elitloppet. Mamma och pappa sitter bänkade i tv soffan och fösöker så gott det går prata och leka med Anton samtidigt som ett öga hålls mot tv rutan.  Om någon timme då det börjar dra ihop sig till finalloppet då kommer dom sitta som på nålar här ute. Då måste ALLA vara tyst och hålla sig ur sikt för tv:n. Pappa skriker " kom igen då för faaaaaaannnnn!!!!" och mamma skriker nog "ÅHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAiiiiiiiiiHHHHHHHHHHHHHHHH" När loppet är slut och förhoppningsvis rätt häst vunnit sitter mamma nog där med tårar i ögonen och har då bytt fras till " ojojojoojojojoooj"
Men jag kan erkänna att även jag brukar sitta där med lite gåshud. Även den ointresserade kan vakna upp en dag som denna.

När Elitloppet går varje år, då vet man att sommaren är på gång. Det är sommartecken de.
Kan säga att jag annars inte alls är intresserad.
En dag som denna kanske kuskarna kommer dra lite på munnen också, ni kommer väl ihåg vad jag tyckte om dem ;)

Självklart håller vi på Åke Svanstedt och Torvald Palema


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0