Bebisens rum

Publicerat: 2010-11-02 Kl: 21:06:16 | I kategori: Allmänt



I eftermiddag tog jag och provmålade lite inne i bebisens rum, måste ju börja någon gång. Förhoppningsvis fortsätter vi nu när jag väl kommit igång. Det blir vita väggar och ett ljust golv. Vi inreder i varken rosa eller blått, men grönt och rött går bra va? haha.  Näe skämt å sido, det blir färger som passar både flicka och pojke till en början och då bebis är född kan man alltid måla fjärilar eller bilar. Jag vet ju med mig att bebis inte kommer sova på sitt rum de första månaderna,  det kommer nog vara lite i sin säng som står brevid mig eller mellan mig och Niclas, förmodligen det sista ;)
Jag tänker ju inte springa genom halva huset för att amma var tredje timme hela nätterna.
Men ett rum ska stå klart så vi inte böehöver dra igång med det då vi har en familj på fyra här hemma.

När Anton föddes var ju ingenting klart, sängen stog där...tom. Men snälla mamma och pappa åkte hit och bäddade( fick även köpa sängklder eftersom inte ens det fanns), strök, städade och gjorde iordning skötbordet. En snäll kompis till oss var här och tog hand om katterna, vattande blommor och tvättade åt oss så det var långt ifrån kaos då vi kom hem. Jag hade ju fem veckor kvar att pyssla med sånt hade jag tänkt. jag hade köpt fyra plagg tror jag...ingenting var
ju klart, jo vagn och bilstol, men det var det enda..så denna gång ska jag vara förberedd!

Så här ser iaf bebisens rum ut ikväll, men det är förhoppnigsvis 15 veckor kvar tills det behöver vara klart


Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

jag har läst att slemproppen även kan återbildas igen så det behöver inte betyda förlossning. Typiskt ;)

Fast mitt var genomskinligt och inge blod i det men tydligen kunde de va så med. Hehe bara avvakta och se.



Det hade faktiskt inte bökats där inne på nån dag ;)

Nu ska jag hålla koll på hur min kropp ser ut så jag ser om det händer nått ;)



Tack för tipsen.



Och du gör rätt i att göra klart grejerna. Så du får känna dig klar denna gång :)

2010-11-03 @ 09:23:10
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Emma

Ibland blir det inte som planerat, vi fick också lite panik då tjejerna kom 2 månader för tidigt. Hade precis köpt ny lägenhet och planerat att vi skulle hinna flytta innan. Jag hann packa 1 flyttkartong sen fick Christoffer och alla snälla runtomkring oss både tapetsera, flytta, städa och ställa i ordning allt medans jag och tjejerna var över 1 månad på sjukhuset. Blir det en gång till för oss så ska allt vara klart månader i förväg! ;)

2010-11-03 @ 13:03:40
URL: http://emmaselina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0