Min älskade Anton

Publicerat: 2010-11-13 Kl: 20:23:39 | I kategori: Allmänt


Stora pulkadagen idag? Fler än vi som varit ute och busat i snön idag. Vi passade på eftersom det det blir mest inomhusaktiviteter imorgon. Jag satt ner Anton i bebispulkan och gick upp på byn för att handla och prata med lite folk. Visst duger bebispulkan eftersom långbenen precis får plats, men han har önskat sig en snowracer av tomten (farfar) i julklapp, det tror jag kan vara roligt att varva med. Å vi har ju en sån fin spark med sparklåda också som Antons mormor och morfar ordnat och gjort så fin. Dem användes ganska många gånger i fjol.
Ja det här är mina funderingar, vad ska vi ge till Anton i julklapp?, vad ska vi hitta på för kul med Anton till helgen?, hur ska vi få det så fint och mysigt som möjligt i bebisens rum?. Jag själv då? Äh, jag lever för barnen..det är väl så!? Då man gör dem nöjd och glad så är jag lycklig. Men man ska ju för det inte glömma bort sig själv, men ni vet vad jag menar va? Det är inte längre så viktigt att benen alltid är rakade, att håret både blir klippt och färgat hos frisören eller att jag handlar nya snygga kläder varje månad. Bara för att jag inte gör detta så betyder inte det att jag förfaller. Men det är inte lika viktigt längre. Jag planerar klädinköp för Anton och ordnar med frissa till honom istället :)
Ser nu att det ser ut som att han sover i pulkan, men det var långt ifrån. Han hade fullt upp med att vinka till alla vi mötte och att fånga upp snöklumpar som vi skulle ha med oss. Då vi kom hem blev det varm nyponsoppa i soffan framför lite barnprogram. Lördagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0