Vuxenpoäng

Publicerat: 2010-11-13 Kl: 12:47:14 | I kategori: Allmänt


"Toka dig då Anton!" Så säger vi och han gör då sin tokarmin. Alla skrattar och han tycker då att han är jätte rolig och börjar applådera åt sig själv. Jätte kul !
Men han har avancerat till ännu en min nu...



Ja, Anton är mycket bättre än mig på att göra rätt...han har ju lixom tränat lite mer än mamma.
Detta är vad vi roar oss med på en Lördag förmiddag. Lördag? var tog fredagen vägen? Vi hann med både det ena och det andra nere i stan igår och ändå känns det som att det knappt hann vara fredag.
Lite extra med vuxenpoäng samlade vi ihop igår iaf då vi var på banken. Våran banktant, bankdam, bank...ja vad kallar man det? Våran personliga bankrådgivare kanske? Gunilla på swedbank nere i timrå, hon kan hon! Vi blev kallad till en sån där årlig genomgång som jag tyckte kändes rätt onödig  eftersom det inte är något vi bett om, men det var långt ifrån onödigt. Vi har ju suttit med henne redan för två år sedan och sammanlagt...ja flera timmar egentligen, då vi gått igenom rubbet då det gäller vår ekonomi. Vi köpte ju huset för snart två år sedan och det måste ju räknas och gå igenom allt för att se vilka utgifter och inkomster man har och jag kan verkligen säga att hon är toppen! Till och med jag förstår mig på räntor och pensionsparande. Man får en bra koll på allt som man inte hade tänkt på. Hon kollar med oss om vi har försäkring på allt, hus, bil, barn, vi, katt...vill vi ha det där? annars måste ni ordna! Hon är våran extramamma då vi är där, haha. Eller ja, katterna la jag till själv, det var inget hon pratade om :) Vi gick igenom det sista som var kvar sedan i fjol, pensionssparande.  Vuxen nu ja! haha. Bara en sak kvar nu som man måste göra då man har hus och barn, gifta sig eller skriva ett testamente! Superviktigt! Jag ska inte sucka nästa år då vi blir erbjuden en genomgång, jag ska vara tacksam att någon påminner mig, för vissa saker måste man se över varje år.
Igår kväll hade vi besök av min barndomsvän Malin, även kusin till Niclas och hennes kille Markus. Jag och Niclas gjorde våran paradrätt. Avocadohalvor med fyllning till förrätt och fläskfilé i chutneysås med hasselbacks potatis till varmrätt. Till efterätt blev det....näe vi orkade knappast någon. Karra och chips i soffan framför idol blev ett bra avslut.
Hur är vädret i stan idag? Här är det -1 grad och lite lätt snöfall. Vi ska ut och testa pulkan sedan och ev lite spark. Vet inte riktigt om det är så mycket till sparkväder. Uppe på byn kanske om det blivit packat där.
Hoppas ni har en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0