jaha...!?

Publicerat: 2010-11-15 Kl: 20:07:51 | I kategori: Allmänt


Här kommer negativa inlägget!... från en långt ifrån positiv Emma.
Hur mycket har jag rört på mig idag? Hur långt kan det vara mellan mig och Ica ? 400 meter? jag drog Anton i pulkan dit och tillbaka, plus att jag gått fram och tillbaka här hemma och lyft Anton upp på skötbordet några gånger. Men det räckte gott och väl för att min kväll skulle bli näst intill förstörd. jag har så sjukt ont i fogarna emellan åt så jag vet inte var jag ska ta vägen. jag kan inte stödja på min vänstra ben för hela vänster sida från mitten av ryggen och enda ner på benet värker det. Det gör inte saken bättre att jag fick kramp i vaden för två dagar sedan och det sitter i som träningsvärk fortfarande. Det värker då jag står, då jag sitter och då jag ligger. Jag åkte på en räkmacka då jag väntade Anton! Inte alls så stor, inga bristningar, lite  foglossning mot slutet. Enda gången jag hade riktigt ont och fick massa sammandragningar var i jobbet då jag var tvungen att lyfta tungt. ( men fick tack och lov gå på havandeskapspenning två månader innan beräknat) Men nu är det stödstrumpor på tanten som gäller. Tanten som är i ett stort behov av en rullator!

Men jag höll ju igång jätte mycket igår då jag var med Anton på drakborgen, så det kan ju faktiskt ha bidragit det med. Men efter två alvedon som nu börjat värka och en timmes vila i soffan så kan jag gå näst intill normalt ut till köket utan att måsta stödja mig mot väggen för att ta mig fram.  Vecka 27 nu och jag hoppas tiden går fort om det ska fortsätta så här. Jag känner mig inte vacker och underbar direkt!

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Uscha, det låter verkligen inge roligt :( Ett tag hade jag extremt ont i fogarna, nu har det varit bättre några veckor, men igår fick jag helt plötsligt sjukt ont, vet inte varför... han inte rört på mer mer än vanlgit tycker jag :/ Dock har jag börjat lyssna på min kropp, längre promenader orkar jag inte med, knappt korta ibland :/ Så jag försöker ta det lugnt men det är ju jobbigt att ta det lugnt med :/ Vill göra så mkt...

2010-11-16 @ 09:26:43
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Frida - blivande mamma

Jobbigt att hon kissar inne. Det är så svårt det där. Man vill ju ha kvar dom eftersom dom är en del av familjen men samtidigt så måste väl nått vara fel?

Så himla svårt det där.



Vilket lyx att du inte fick bristningar. Jag ser fasen ut som en zebra från magen till knäna. Inte roligt alls. Men inte så mycket jag kan göra åt det. Hjälper ju inte att gråta :P

Fogarna är inte att leka med här heller. Men jag har ju fått ont nu mot slutet så jag tycker lite synd om dig faktiskt!

Kram

2010-11-16 @ 14:00:07
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: KIKKI

men stackare :( förstår att det är jobbigt :/ och du är alltid vacker! =)

2010-11-16 @ 14:36:56
URL: http://kikkiiii.com
Postat av: Ann-Cathrin

Hej Emma!Fy vad du verkar ha jobbigt.Men snart kommer ju belöningen. Du är en kämpekvinna och du fixar det här även om det gör j...igt ont.Men jag förstår att det är inte lätt att ta det lugnt heller när du har en liten Anton som kräver en hel del kan jag tro.Kämpa på och kom ihåg att du är så vacker precis för att du är den du är. Kram

2010-11-16 @ 21:16:44
Postat av: jenny

heej



låter som ischias nerven,hade samma problem och det gjorde ap ont :(

mot kramp i vaderna ska man äta bananer, det sa min barnmorska :)( vet inte om det fungerar riktig, man skulle äta ganska många varje dag, och jag hatade bananer när jag var på smällen :P

ha det bra !

2010-11-17 @ 17:56:56
URL: http://strandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0