Advent, den första

Publicerat: 2010-11-28 Kl: 11:53:18 | I kategori: Allmänt


Helgen har känts extra lång denna gång eftersom Niclas vari ledig från i torsdags. Vi har verkligen fått chansen att rå om varandra alla tre och det syns så väl på Anton att han är helnöjd när pappa är hemma. Tillslut blir det bara pappa som gäller. Eller inte bara pappa, men mest pappa! eller "babba" som Anton säger.
Förutom kyrkis i torsdags så har vi varit på drakborgen och igår var det en liten julmarknad här hemma på byn i Liden. Jätte mysigt! Vi tog pulkan upp och fick med oss lite smått och gott.
Anton ropade på "babba" redan kl 05:30 imorse, så nu ligger båda grabbarna och sover. Han är så söt Anton! Han tittade på pappa och såg att han hade somnat på soffan så han försökte knöla ner sig bakom rumpan på Niclas men märkte att det blev en aning trångt eftersom det även var kattens sovplats för tillfället. Jag tittade på Anton och sa " vill Anton gå och lägga sig i sängen och sova istället?" Som ett skott sprang han in på sitt sovrum och försökte klättra upp i sängen. Det tog nog inte mer än 3 min så sov han. Ja, jag kan inte påstå att han är speciellt besvärlig. Men det får man igen i det tredubbla då han är förkyld istället. Det känner ni igen va?
Annars då? Ja man kanske ska göra någon nytta här hemma också. Sätta sig med räkningarna, eller just ja....det är ju Niclas uppgift. vet inte hur länge sedan jag använde mig av internetbanken. Jag tror inte jag kommer ihåg hur man betalat en räkning. Det här lixom Niclas gjort i snart 6 år nu. Skäms på mig! jag vet...
Men då kan ju jag dra en sväng med dammsugar´n istället eftersom städrundan innan helgen inte syns längre.
Kanske sätta upp lite lister och måla elementet i bebis rum också så är det färdigt där inne sedan. Då fattas bara inredningen och den måste både funderas på och inhandlas så det får vänta ett tag.
jag förstår inte var det är för fel här på min blogg. Det blir ju inga styckebyten, alltså mellanrum. Då jag skriver finns det men när jag förhandsgranskar så har allt åkt ihop till en enda text. Någon inställning som jag fipplat med kanske. Hmm.. jag får fråga dataproffset här hemma om lite hjälp.
Tro inte att jag lagt fram en skrynklig duk, jag la nämligen ner många kärleksfulla minuter på att stryka den.  Men så har vi både en Anton och katterna som i smyg sätter/lägger sig på bordet och rör till. Så jag skyller på dem
Solen skiner och vi med den!

Kommentarer
Postat av: KIKKI

Ja, precis. Det är nog så att första året är värst, så det är väll bara att tänka att de blir bättre sen ;) och det är nog klokt att vänta med att skola in anton till hösten, så slipper den allra minsta få en massa onödiga sjukdomar så tidigt i livet :/ :P Men bad vore mysigt på torsdagen :) då behöver inte hela dagen försvinna heller, badet tar ju inte hela dagen så hinner jag med lite plugg också! :)

2010-11-28 @ 12:55:28
URL: http://kikkiiii.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0