sjuka magen

Publicerat: 2010-11-05 Kl: 19:56:38 | I kategori: Allmänt


Jag och Anton hade en sak att se fram emot denna vecka..drakborgen. Men icke..efter en rätt så seg vecka så fick mamma Emma magsjuka. Då mamma blev frisk åkte pappan på samma sak.
Anton verkar klara sig (peppar peppar) och nu är vi så gott som återställd. Konstigt det där med magsjuka, var kommer den ifrån? vi har ju knappt varit utanför dörren och vi har ätit samma saker, hur kan han klara sig men inte vi?
Idag hade jag tid hos barnmorskan och eftersom jag varit kräkfri nästan två dagar och kände mig hyfsat pigg(undantag för pannknackning, antagligen av vätskebristen som inte var helt återställd) så hoppades jag att man "fick" visa sig bland folk utan att smitta vidare. jag lämnade iaf Anton hos sin farmor och åkte in för mitt besök och det kändes viktigt denna gång eftersom jag hade lite funderingar...å speciellt nu då jag haft magsjuka. Googlar man på "magsjuka gravid" så kommer det fram massa annat än vanlig magsjuka, listeria tex som kan leda till förtidig födsel, missfall osv. Men jag visste egentligen att allt var bra eftersom det "bara" var magsjuka som inte höll i sig längre än 10 timmar, ingen feber osv. Försökte dricka och få i mig som aldrig förr, jag har ju inte bara mig själv att tänka på. Bebis i magen har inte tyckt om detta, för ojojoj vad den har stökat på och sparkat..konstant! Så här hårda sparkar fick jag av Anton först i vecka 30, ja det är det jag kan jämföra med. Med Anton var det si och med Anton var det så.
Innan vi åkte hem så tog jag och Anton en storhandling på ica maxi. 1 timme tog det och jag försökte ta det så lungt det bara gick eftersom jag inte fått i mig något annat en fil, blåbärsoppa och vatten de senaste tre dagarna så hade jag hade räknat med att min energi inte skulle räcka så långt..å de stämde.
Ja nu har jag kladdat ner massa dravvel igen. vem är intresserad av sånt? Ibland blir det sånna här flumminlägg. Massa skvaller om mig själv bara. Så nu kan alla säga" jaha just ja, ni var ju dålig..jag såg det på bloggen!" Ja det blir ju loxom så.
Bjuder på en gammal ( månader sedan ) bild av Anton
Nu har liten somnat och jag ska kika lite på idol innan jag gör desamma. Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

Jag tycker det är intressant att läsa vad du än skriver om :)



Ja men Emma. Du är alltid välkommen hit :)

Säg bara till när du har tid. Jag är ju alltid hemma! Och jag har bullar ;)

2010-11-05 @ 21:34:31
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Stora killen läser själv. han är verkligen supersöt Emma :)

2010-11-06 @ 08:56:13
URL: http://thedrennanfam.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag och tommy har klarat oss undan albins magsjuka hittils iaf :) Men sen har vi gjort ALLT för att inte bli smittade :) men ibland har man nog tur att man inte blir smittad, som anton, skönt att han slapp iaf! =) finns inget värre än magsjuka! till veckan får vi verkligen ta och ses, då är förhoppningsvis alla friska! ;)

2010-11-06 @ 18:47:52
URL: http://kikkiiii.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0