Sångstunder

Publicerat: 2010-10-13 Kl: 21:00:05 | I kategori: Allmänt


Va roligt att några av er ville lämna en kommentar om syskonvagn, det uppskattas! :)

Idag testade jag och Anton babysången på kulturmagasinet, å visst var det trevlig men en aning rörigt för Antons smak. Anton satt livrädd i mitt knä och ville inte ens stå upp brevid de andra barnen och göra rörelserna, men och andra sidan så var det massa nytt folk i ett jätte litet rum och det var mycket höga ljud och det var första gången så jag har full förståelse. De andra barnen hade säkert varit där tidigre och gjort sig bekannt med stället. Men han tyckte nog att det var spännade och intressant.
Jag lånade även ut Antons extrabyxor till en okänd tjej och hennes lilla son som hade blivit blöt. De kom samtidigt som oss och mamman upptäckte att hennes son hade blivit blöt genom hela byxorna och hon hade inte med några extrakläder så de skulle bli tvungen att vända och gå hem igen. Jag tittade på den lilla pojken som var i samma ålder som Anton och jäg tänkte "stackarn" så jag erbjöd dem att låna av oss. Vi hade en gemensam bekant där så vi bestämde att hon kunde  lämna tillbaka dem till mig den vägen.
Klart att han skulle få vara med på sångstund han med, jag hoppas att någon annan skulle göra samma sak om det var Anton det gällde.

Imorgon är det kyrkis på hemmaplan, eller i Indal ( en kvart bort) och det passar oss bra eftersom alla barnen hinner bekanta sig och leka av sig minst en halvtimme innan det är dags för sångstund. Menar egentligen inte att sångstunden idag var dålig på något vis, vi kommer säkert att gå fler gånger. Men kyrkis är snäppet bättre.

Nu börjar Grey´s anatomy, så nu ska jag och mannen plantera våra rumpor i soffan med en kopp te.
Ha ne bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0