Syskonvagn

Publicerat: 2010-10-11 Kl: 22:02:23 | I kategori: Allmänt


Dags att börja fundera lite mer på syskonvagn. Vi kommer ju helt klart att behöva en, med vilken modell, vilket märke? Det är ju en djungel där ute. Vi har tidigre kikat lite på babyproffsen och det blir antagligen en modell då barnen sitter brevid varandra...ja det är väl det ändå vi har att gå på.
Anton blir ju 1år och 9 månader då bebis är beräknad så han kommer ju antagligen behöva åka vagn han med ibland. Vi har ju inte tänkt att Anton ska börja på dagis än så om vi ska iväg på en vardag, det vill säga jag, Anton och bebis, då måste jag ju ha en syskonvagn. 

Om någon av er som läser min blogg har några erfarenheter av dessa syskonvagnar så får nu mer än gärna lämna en rad. Vad köpte ni för vagn? är ni nöjd med eran? köpte ni fel? Bra saker att tänka på? Ja allt, jag vill höra från någon annan än personalen som säljer vagnarna.

????????


Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Roligt med en till som ska vara mammaledig med 2 barn hemma!!! Många verkar tycka jag är galen som inte ska ha Viggo på dagis :p



Vi letar ju med syskonvagn! Men vi är faktiskt mest inne på en babytravel, de flesta verkar supernöjda med en sån... Så det lockar mest! Dock ska vi köpa en bättre begagnad, så man inte kommer ångra sig för mkt :) Dessutom kommer det nog många tillfällen då man tar singelvagn och bebis i bärsele, eller tvärtom, singelvagn till bebis och viggo som går osv... Beroende på vad man ska på för äventyr :) Sen till våren/sommaren då båda barnen kan sitta vill man nog ha en mindre smidigare syskonvagn :)

2010-10-12 @ 20:46:26
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Frida - blivande mamma

Syster har en sån som du hade bild på. Den är dom jättenöjd med :)

2010-10-12 @ 23:59:59
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: en som bruka läsa din blogg

vi ha en sådan vagn och är nöjd med den, vi ha en som är 1 år och 11 månader och en på snart 4 månader.

vi använder dock aldrig vagnen då den lille inte tycker om att åka vagn, men hoppas han snart börjar gilla den.

men annars en kanon vagn jätte bra =)

2010-10-13 @ 18:42:41
Postat av: sofie

Åh. Vagnen på bilden ångrar jag mig super duper mycket att jag inte köpte. Jag köpte en vanlig emmaljunga twin cerox och visst den duger och är väl ganska bra för oss då arvid fortfarande är så pass liten och ändå måste sitta framåtvänd. Men nackdelen är att han når lillasyster allt för lätt så det gäller att hålla sten koll på att han inte ger henne några tjyvnyp. I övrigt är våran vagn. Väldigt tung mer än jag. Trodde och eftersom den har fyra vanliga hjul blir den då väldigt tungstyrd. Babytravel vagnen har också ett schysst pris. Jag skulle defenitivt köpa den om jag får vara efterklok. Jag tror också att den har man mer nytta av när de blir lite större för de är högre sufflet än på min. Kram.

2010-10-13 @ 19:40:07
URL: http://sofiestelnacke.blogg.se/
Postat av: Emma Granholm

Hej, vad kul att hitta din blogg. Vi har en Urban Jungle till våra tjejer och är jätte nöjda med den. Vi valde den mest för att det var den enda vagnen som hade en tvillinghårdlift. Men nu när vi använder sittdynan är fördelarna att den har separata sufletter, svängbara framhjul så den är väldigt lättkörd, extra nedfällbart solskydd i sufletten och sover barnen är det tyg emellan så de inte ligger och petar på varandra. Ska jag säga någon nackdel är det att inte fotstödet går att fälla upp och priset. Självklart att den tar mycket plats i bilen men det gör ju alla syskonvsgnar där De sitter brevid varandra. Hoppas att ni hittar en vagn som ni blir nöjda med. :)

2010-10-16 @ 21:55:27
URL: http://emmaselina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0