Barnanpassa

Publicerat: 2010-10-26 Kl: 20:09:45 | I kategori: Allmänt


Som förälder barnanpassar man inte sitt hem över en natt, man kanske börjar med att flytta undan de fina ljuslyktorna på tvbordet och sätter på hörnskydd. Vissa köper en sån där fin mjuk hjälm och sätter på sitt barns huvud.( behövdes inte för oss eftersom Anton var en fegis och började gå sent)
Efter det inser man att man måste låsa in rengöringsmedel och knivar och andra farliga saker. Vissa saker kanske man gör av egen bekvämlighet, som här hemma tex, vi ställer allting en meter upp bara för att man inte orkar säga " nej nej, aj aj" hela tiden. Men det är ju egentligen fel det också eftersom vi borde  lära Anton att man faktiskt inte får röra de där fina ljuslyktorna,eller man får inte klättra på köksstolarna själv, men som sagt....vi är bekväm också.
lt;div>
Nu funkar inte mina små trix längre, stolarna som jag lägger ner ställer han bara upp och börjar sedan klättra och tejpen som jag satt på lådorna pillar han bort så han sedan kan dra ur dem och sätta sig i dem. Men han har blivit så stor nu så han förstår så bra vad vi menar så nu får mamma och pappa minsann ha lite strängare regler här hemma igen.

Nästan alla dörrhandtag här hemma är felvänd och var så då vi flyttade in, det är bara tvättstugan som skulle behöva var felvänt också eftersom snälla Anton vill hjälpa mamma med tvätten ( viket han brukar vara med och göra) men det är ingen kul då han plockar ner all blöt tvätt och stänger av tvättmaskinen! Gopruppen min!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0