Vardagsprat

Publicerat: 2010-09-10 Kl: 12:49:23 | I kategori: Allmänt



Varför vänta med att dricka första koppen kaffe efter lunh!? Nu har jag haft skallebank i säkert 1 timme och jag borde väl lära mig snart. Liten sötnöt sover sött i vagnen och jag testar nya bärbara datorn som Niclas kom hem med igår. Tänk att man ska måste ha två datorer, annat var det för 50 år sedan då pappa var liten, då fick de nog vara ute och jobba tills mörktet kom och då gick man och la sig för att sova. Nu, 50 år senare sitter även pappa vid datorn och kollar travresultat och facebook då mörkret faller.

Jag brukar fråga mamma och pappa lite då och då om hur det var då de var liten. Pappa berättade att det fanns 1 farbror i hela byn som hade tv och dit gick alla på kvällskvisten för att få sig en liten titt. De lät de verka som att de bara skulle gå förbi för att istället gå och bada, men det vara bara något att skylla på Tv var ju något jätte stort då. Undra hur gammal Anton är då han har en egen tv på rummet? Och en egen dator för den delen.

Ikväll får vi middagsgäster, så jag ska väl ta å röja undan här hemma innan Niclas kommer hem och tänker förbereda maten.
Vi kanske hinner med att åka en sväng i traktorn också då pappsen kommer hem, gissa om Anton kommer bli glad i så fall.



Klart att vi ska ha en bild, men det får bli en från i våras.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag har läst allt och tittat på ala bilder, härlig underhållning..Go-familjen min...PUSS o Kram.

2010-09-21 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0