Ulla, här kommer vi!!!

Publicerat: 2011-08-09 Kl: 12:38:50 | I kategori: Allmänt




Jajemen, vi SKA(!) till Ullared. Jag och Ann ska åka utan karlar, utan barn. Skulle vara en omöjlighet att åka allihopa. jag vågar inte ens föreställa mig hur det skulle se ut. Men vi åker nu i höst och jag längtar sjukt mycket. Sitter och skriver ner saker som ska inhandlas och funderar på storlekar som kommer behövas nu i höst och vinter. Barnens vinterkläder och julklappar står överst på shoppinglistan nämligen. Jag har aldrig varit där tidigare så jag behöver lite tips. Jag sitter lite då och då och läser på forum och frågar bekanta om vad man ska passa på att handla och vad kan man hoppa över eftersom man kanppt sparar in särskillt mycket på. Jag hittade till och med en tråd som handlade om hur man på bästa sätt går till väga inne i butiken. "Man tar en vagn, stoppar första bästa spade i den för att paxa och ställer i början av första gången. Sedan tar man sin korg och går och plockar rad för rad för att sedan tömma i vagnen som man lätt kan flytta efter från rad till rad" haha, ja nu åker ju inte jag dit för att köpa 50 flaskor tvål och 100 tandborstar. Men tipset var säkert bra ;) Sitter någon av er läsare med värsta "braiga" tippset så skriver ni naturligtvis en rad och berättar!

Det finns till och med en webkamera på deras hemsida där man kunde så hur det såg ut med kö utanför. Man kanske ska ställa sig där och vinka till de här hemma då man kommer ner! Nej, åter till allvaret. Skriva lista var det.


Kommentarer
Postat av: Catharina

Åhh!! SÅ avis! Vill oxå! Får satsa på en tur nästa höst istället, blir ju Paris i år :-)

2011-08-09 @ 16:01:40
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Jag tror inte du förstår hur hög min avundsjuka är.. Haha. Men är ändå otroligt glad för din skull. Har man fött två ungar & tagit hand om så är det minsta man är värd en sväng till Ullared (eller det minsta.. Ullared ligger ju som nummer ett i topplistan) :b

2011-08-09 @ 20:22:09
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Haha.. jag upptäckte själv det i slutet av dagen, blev nästan pinsamt mycket. Men Noel lekte så bra, satt det blev mycket datatid av en heldag hemma :b Haha. Nej, nu får man hålla tummarna.. brukar väl i regel alltid lyckas bli någonting :b

2011-08-10 @ 09:02:41
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Annie

2011-08-10 @ 10:46:09
Postat av: annie

- Bekväma skor.

- Praktiska, ta av och på kläder.

- Vätska.

- Gå inte på tom mage.

- Ha god tid. Börja tidigt på morgonen.

Och kom ihåg att räkna till tio var gång tårna blir överkörd av någon galen pensionär.



Lycka till ! :D

2011-08-10 @ 10:49:23
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

BArnkläder är jättebilligt. Vinterjackorna(till oss vuxna) brukar de ha bra pris på. Det finns ju resturang inne där så mat får ni i er iaf :D

Ha så skoj och ladda upp med pengar. Åk på natten så kommer ni dit tidigt på morgonen :)

Kram

2011-08-11 @ 18:24:36
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0