Flaskan?

Publicerat: 2011-08-22 Kl: 13:00:38 | I kategori: Allmänt


Under dagen äter Amanda riktig mat, fruktpuré och gröt men på kvällen och morgon skulle jag vilja att hon tog välling. Jag har inte tänkt amma i evigheter och nu när hon är 6 månader så ammar jag bara kväll och natt... (natten ja, ja det är ett helt kapitell för sig själv) Men till vällingen...hur gör man? Har provar allt, olika flaskor och pipmugg men hon vägrar ta den i munnen. Får man i henne lite så spottar, fräser och skriker hon. Att hon gillar vällingen är det ingen tvekan om eftersom hon smakskar som tusan då jag skedmatar henne med välling.

jag testar då hon är hungrig, då hon inte är hungrig, då hon är halvt sovande, sittande, liggande...å där tog mina ideér slut. Det sista altenativet jag kan komma på är att jag och Anton åker iväg och lämnar Amanda med pappa. Hon kommer ju inte svälta ihjäl, hon skriker väl tills hon tar flaskan och inser att det är maten. Det hade varit en annan sak om hon inte tyckte det var gott, men det gör hon ju! Amanda tjurskallen Malm, det är våran dotter det.
Som ni säkert räknat ut så får jag skedmata med vatten alt amma för att få i henne vätskan.

Någon som känner igen sig? förmodligen många, därför vill jag ha tips! Hur gjorde ni?


Hejdå flaskan! säger Amanda


Kommentarer
Postat av: Catharina

Mata på med sked! Till slut tycker hon säkert att det går för långsamt och tar en pipmugg :-)

Lycka till!!

2011-08-23 @ 19:09:49
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0