Djupa Emma

Publicerat: 2011-12-16 Kl: 13:09:36 | I kategori: Allmänt


Ikväll ska man få gråta igen. Det är för mig helt omöjligt att hålla tillbaka tårarna då jag ser program som svenska hjältar galan, som råkar vara precis ikväll. Det är konstigt hur folk kan verka oberörd ut när man tittar eller hör om så starka saker som borde beröra de felsta. Ellerdet är inte alls konstigt, man håller tillbaka av olika anledningar. Klart att man kan bli berörd utan att behöva gråta, men ibland är det nog nyttigt att få gråta en skvätt om det så är bland andra eller för sig själv hemma i soffan. Det börjar med att man gråter över något tragiskt eller fantastiskt och slutar med att man även fått fram andra kännslor som ligger och gror. Ja man behöver nog få lätta på trycket ibland.

Jag kan gråta över att mina barn ser så glad ut och får så fina julklappar för att tre minuter senare inse hur tragiskt det är i världen och gråta över alla barn som inte får någon julklapp, de får en stor fet smäll istället.


Svenska hjältar-galan är föresten ikväll klockan 20:00 på fyran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0