Storbak...skulle behövas

Publicerat: 2011-01-10 Kl: 21:08:15 | I kategori: Allmänt



I februari månad borde det vara städat och finnas nybakat här hemma. Kan tänka mig att det säkert inte är många, om ens någon som förväntar sig det av mig med tanke på att jag annars aldrig har hembakat och jag är inte bäst på att städa heller ;) Det jag pratar om är all uppvaktning som kommer ske i februari månad. Bebis är beräknad till 18 februari och det är även dagen då jag fyller 24. Så oavsett när bebis tänker kika ut så kommer vi ha mycket besök i februari. Men jag har börjat idag med att baka en långpannekaka som jag nyss delat upp i bitar och lagt in i frysen. Tänkte passa på några kvällar här framöver och göra någon sort då och då så det finns någonting i frysen då vi kommer hem.
Men jag gillar egentligen inte alls att baka, så det måsta vara enkelt om det ens ska bli något. Om någon har något tips på enkla kakor, mjuka eller hårda så får ni gärna tipsa :)

Då Anton kom till världen var det näst intill kaos här hemma, men vi hade jätte snälla männsikor som hjälpte oss. Nattalie som bodde här på byn åkte till oss och släppte in och ut katterna varje morgon och kväll de 2 ½ vecka som vi var på sjukhuset. Hon skötte blommorna och hade bäddat rent i sängen och säkert diskat i köket också. Mamma och pappa hade varit här och ställt iordning skötbordet, bäddat i Antons vagga, dammsugit och fyllt upp i frysen med fikabröd. Det var verkligen snällt! Denna gång blir antagligen inte Niclas med mig på sjukhuset mer än ett dygn innan han far hem till Anton. Så de två håller ju efter här hemma och jag börjar som sagt att baka lite nu redan så slipper jag tänka på det. Kvällens bak blev iaf mockarutor och Anton fick provsmaka här ikväll och de verkade var mer än godkänd. Knepigt, jag som nästan alltid misslyckas.



Jag hade naturligtvis inte grädde på mockarutorna. Bilden är från förra veckan då vi skulle äta våfflor

Kommentarer
Postat av: Kikki

Vilken fin bild på Anton du har uppe på headern Emma! :) Lycka till med bebisen när den kommer!

/Kikkis

2011-01-11 @ 20:10:27
URL: http://christinaajohansson.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

kladdkakemuffins går jättefort att göra och är supergoda :)

2011-01-11 @ 20:29:29
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Jaa, muffins i alla dess formar är ju jätte gott och enkelt. Annars går det ju minst lika bra att köpa : )

2011-01-12 @ 19:53:21
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0