Vi är med

Publicerat: 2011-01-18 Kl: 20:54:15 | I kategori: Allmänt


jodå, vi lever...

Nu har jag jobbat ett dygnspass nere i stan igen, men det var det sista. Nu behövs jag ju antagligen inte nå mer där innan förlossningen men skulle det vara att de skulle fråga så skulle jag måsta tacka nej för nu känns det för nära. Ska påpeka också att det inte är ett fysikt ansträngande jobb så av den anledningen kan det vara skönt eftersom jag faktiskt slipper en hel del lyft som jag annars skulle behöva göra med Anton hemma. Upp och ner på skötbordet, i och ur matstolen ( han kan i och för sig klättra om jag ställer en vanlig stol brevid) i och ur bilen och när jag måste jaga honom genom hela huset för att sedan bära en skrikande Anton till skötbordet för att byta blöja. Ja, jag måste ju helt enkelt för han vägrar komma in på toan då han gjort i blöjan, helt galen blir han. När han väl ligger där så går det bra och han ligger oftast still så jag förstår inte vad som är så hemskt med att lägga sig där. Det är nå dumheter han börjat med nu.
Men iaf, för att återgå till jobbet...det känns inte roligt om förlossningen skulle starta igång då jag jobbar och det är natt. Innan jag får tag på personal som kan byta av mig och Niclas och Anton hemma i Liden som måste ta sig ner till stan på något vis ( vi har bara 1 bil med bilstol och den har ju jag).


Niclas har altså varit pappaledig och busat med Anton igår och halva dagen idag innan jag kom hem. De hade i vanlig ordning åkt skoter, snowracer och hälsat på farfar. Nu ikväll har jag och Anton hjälpts åt att baka.....och smaka!



Å det var ju en traktor ute på gården, så den måste man ju spana på!



Å föresten...har varit jätte svullen över läpparna sedan igår kväll. Ser ut som att jag går och putar med pussmunnen min. Det brukar väl vara ett tecken på att det är nära va? Tycker jag hört älde männsikor påstå att innom två veckor är det dags.

Är i vecka 36 (35+3) nu, så det är nog ganska lungt om bebis ändå skulle vilja kika ut lite tidigare. Det trycker nämligen på som tusan neråt nu. Ja jag vet ju inte hur det ska kännas när man gått så här långt i graviditeten eftersom jag inte gjort det förut, men antar att såhär kan det väl vara i flera veckor till. Jobbigt i så fall!

Kommentarer
Postat av: Catharina

Spännande!!! Snart bebis i granngårn :-)

2011-01-18 @ 22:30:24
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0