sex år senare

Publicerat: 2011-01-26 Kl: 13:30:48 | I kategori: Allmänt


Exakt den här veckan för sex år sedan blev det något mer än bara små kära turturduvor av oss, jag och Niclas blev ett par. När vet man att man är ett par? I efterhand så bestämde vi oss för att slå fast vid ett datum som fick vara vårat datum. Den 25 Januari är våran dag, alltså igårSex år!? Det känns ju som igår, var har tiden tagit vägen? För sex år sedan kom han och uppvaktade mig där hemma på flickrummet. Pappa satt som en vakt vid köksbordet och noterade då han både kom och gick. När han ansåg att klockan började bli för mycket ( efter kl nio, haha) så ställde han sig i trappen och ropade " Nu gör vi kväll!" Å sådär höll han på ett bra tag. Men jag vet att mamma och pappa gillade Niclas från första stund. För vem skulle inte göra det! :)

Jag har ju faktiskt lärt känna Niclas för jätte jätte jätte länge sedan eftersom han är kusin med min barndomskompis Malin som bodde några hus ifrån mig. Så redan där i början på högstadiet så var jag intresserad av honom. Det gick ett tag ( några år) och sedan blev det vi på riktigt. Så det var ju inte direkt ett jobbigt läge att träffa hans familj och släkt för första gången eftersom jag är halft uppvuxen tillsammans med halva släkten hans.
Och nu står vi här sex år senare med ett hus och snart två barn. Det är exakt det jag alltid önskat mig! Jag är lyckligt lottad!

Jag nämnde för ett tag sedan att det skulle vara kul om vi kunde gå ut och äta på våran dag, så vida inte bebis hunnit komma. Så i söndags så berättade han att han har ordnat och planerat så han tar med sig svärmor ( Antons mormor alltså) upp från stan i eftermiddag så hon ska vara barnvakt åt Anton ikväll då vi åker ner till stan och äter trerätters. Gissa om jag längtar just nu!
Jag tror vi har gått ut och ätit nästan alla år sedan vi blev ilag, kanske inte i fjol....minns inte riktigt. Men det är väl klart att man ska ha en dag som man kan komma ihåg och göra nått lite extra på. Har man inte en bröllopsdag så får man ha en " Viblevtillsammansdag"

Världens finaste och underbaraste Niclas! Du och Anton, ni är mina grabbar ni!
Här är den första bilden jag hade på Niclas då jag var lite hemligt kär i honom någon gång i sexan-sjuan skulle jag tro. Jag skrev ut den här bilden från datorn och la i min dagbok....minns det som igår.
Bilden borde ju vara ungefär 10 år gammal

Kommentarer
Postat av: Carro - mamma till Noel

Men gud vad underbart det låter och så jädra sött med bilden i dagboken. All lycka till er i framtiden! : )

2011-01-26 @ 15:11:56
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: KIKKI

åh men vad gulligt av honom att ordna med barnvakt och grejer :) hoppas ni hade det jättemysigt! =)

2011-01-27 @ 09:25:43
URL: http://kikkiiii.com
Postat av: Gunilla

Emma du skriver så fint att jag blir tårögd. Vilken fin bild på din fina Niclas. Kram till er alla

2011-01-27 @ 09:49:57
Postat av: Jenny

Vi har inte bara barn gemensamt hör jag min vän! =)

Jag och Mattias har nu känt varandra i snart 11 år och jag har alltid varit lite smygkär i honom!

Härligt med våra sagor ;) Hoppas ni mår bra och att magen är snäll med sin mamma! Lycka till med allt!! Kramar

2011-01-28 @ 00:00:37
URL: http://urpluggad.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0