Bebis på plats

Publicerat: 2011-01-04 Kl: 21:17:28 | I kategori: Allmänt


Fick biosupé av Niclas pappa och Vikotria i julklapp och igår eftermiddag så bestämde vi oss för att bara fara ner till stan på en gång. Anton fick vara med mormor och morfar och jag och Niclas åkte iväg för en härlig middag. Vi var inte riktigt överens om vilken film vi skulle se så vi delade på oss där. Niclas såg en "grabbfilm" och jag fick med mig min gravida vän Ann på Änglagård. Så där satt vi med magarna i vädret och mulade i oss och njöt av en väldigt bra film.
Jag har ju hört både bu och bä om Ängalård, men man måste såklart ha sett de två första filmerna och verkligen tycka om dem för annars är det ju helt klart att man inte tycker om denna. Man kan ju inet tro att man ska gå och se en ny svensk film och tro att man gillar den. Då försår jag att fiolk blir missnöjd. Men iaf, den var precis lika mysig, spännade och bra som den första filmen. Den var precis vad jag hade förväntat mig. Å den goda middagen med Niclas innan var alla tiders den med!

Hem till Huli och mormor och morfar där vi skulle krypa ner med Anton på "vårat" rum. Tänkte att " åh va skönt det ska bli att sova" men näe....har haft som knepig växtvärk i magen hela natten och sovit jätte illa! Kan nu i efterhand både känna och se att något har hänt med magen över natten. Ja, eftersom jag var hos barnmorskan idag så kunde hon konstatera att magen faktiskt hade sjunkigt och att bebis var fixerad, rackarunge! Inte komma än!! SNÄLLA! Vet egentligen inte om det hänt över natten men känslan är annorlunda och nu då hon konstaterat att så var fallet så känner jag ju att magen är annorlunda.

Jag vet att det inte behöver betyda att bebis kommer tidigre, det kan ta 7 veckor till också. Men jag tänker göra som jag gjorde vid förra graviditeten då jag i vecka 34 fick veta att bebis låg fixerad- jag packade väskan! Det gjorde dagen efter besöket och fick ju den natten åka in och föda också. Jag ska gå igenom lite imorgon och packa ner lite saker till oss och skriva en lista med det sista som får läggas ner då vi åker, så som kamera osv.
Så får vi väl helt enkelt se hur många veckor väskan får stå där och vänta. Känns lite gruvsamt, vill ju inte alls att du kommer nu! Du kan väl hålla dig inne till vecka 37 iaf. Det är 3 veckor dit. Efter det så är du mer välkommen lilla vän.

Men alltså. Är i vecka 34 idag (33+3) och det är 45 dagar kvar till beräknad förlossning (vecka 40) den 18 februari.










Kommentarer
Postat av: KIKKI

håller tummarna att den lilla/lille där inne stannar ett tag till =) KRAMAR!!

2011-01-05 @ 10:10:37
URL: http://kikkiiii.bloggplatsen.se
Postat av: stina

Oj redan? :O

:)

2011-01-05 @ 21:00:23
URL: http://mammastinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0