Tankeverksamhet

Publicerat: 2011-07-21 Kl: 12:26:48 | I kategori: Allmänt


Drömmer mig bort till ett fint kök....men så tog drömmen slut eftersom det blev så jävla dyrt! Men, ett hus blir man aldrig färdig med brukar man säga. Vi har väl hela livet framför oss. Men vårat kök ser (ursäka mitt språk) förjävligt ut! Golvet är som en stor fotfil...japp, det är typ en storköks, antihalk, fulsomstrykmatta. Då vi köpte det här dagiset för drygt 2½ år sedan så la vi in en bit matta, typ en såndär som man har på balkongen uppe på. Det fick duga sålänge och täckte väl den delen av köket där man går som mest, men nu är det inte kul längre. Dessutom sliter man ihjäl sig de få gångerna man får för sig att skura golvet eftersom det är lönlöst att använa en vanlig mopp, det är rotborste och knäskydd som måste fram.

Men jag tror att vi(iaf jag) nästan har bestämt att det ska läggas golv och tapetseras. Köksluckor och bänkskiva får vänta. Men så var det ju det här med att prioritera. Vi har ju faktiskt ett förråd som står halvfärdigt där ute som väntar på att få bli färdigt. Bäst vore ju att avsluta ett projekt innan man börjar med ett annat. Vem vill föresten stå inne i ett kök och svettas nu i sommar då man kan stå ute och spika? Ja, köket får nog kanske vänta tills i höst/vinter i bästa fall. Men sedan är det kökets tur!

Det är ju stackars Niclas som får göra det mesta. Jag vet ju inte alls hur man jag någonting, såvida jag inte får instruktioner. Så det blir ju till att jobba efter Niclas jobb och det är antagligen inte så jätte kul för honom, men när ska det göras då? Näe, idag när han kommer hem från jobbet kl 15:45 så får middagen så lov att stå på bordet och sedan är det jag som måste försöka sparka igång och inspirera hela familjen till att förflytta sig ut för hjälpas åt där ute. Niclas jobbar, jag maskar, Anton förstör och Amanda grinar.....Näe då, Niclas jobbar och passar barnen och försöker samtidigt jobba så mycket jag kan. Anton sågar och hammrar, hämtar och är faktist jättee duktig då det verkligen gäller  Amanda är ju en nöjd tjej så hon ska nog kunna klara av att ligga i vagnen och pyssla med sina leksaker en stund och ev ta sin sista lilla vila. Ja det där låter som en plan! Jag får helt enkelt låtsas vara jätte laddad då han kommer hem så kanske det smittar av sig på honom , och mig! Haha. Niclas kommer småfnissa för sig själv ikväll då han läser det här. japp, han läser också min blogg. Gör inte era karlar det? I smyg om inte annat ;)

Genom detta inlägg fick jag fundera och komma fram till  en hel del som jag inte alls var inställd på innan jag började skriva. Det är tydligen bra att skriva.....å läsa( har jag hört, men det är inget jag roar mig med..haha)

tack för mig. Dags att se efter om sömntutorna vill kliva upp. Eller iaf Anton som har sovit i 1½ timme nu. Han sov lite i natt så idag blev vilan både tidig och lång. Amanda väcker jag naturligtvis inte, hon är liten och sover sina 3-4 vilor/dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0