Onsdag

Publicerat: 2011-06-22 Kl: 20:55:46 | I kategori: Allmänt


Lite snabb onsdags surr....


Tänk om man kunde få vinna en slant, en stor slant. Det finns så mycket jag skulle vilja göra här hemma men innan man har sparat ihop till allt har ju en evighet gått. Tänk om man bara kunde få vinna 1 miljon eller att par stycken, va härligt det skulle vara och va fort jag skulle göra slut på dem.. haha.

Här hemma har vi fullt upp med att träna lilleman att gå på pottan. Han är jätte duktig och fattade det där med att kissa på en gång då vi skaffade en. Men nu har jag (vi) börjat tagit det lite mer på allvar och försöker vara mer noga och inte bara sätta honom där någon gång ibland. Igår blev det full pott(a) säkert 10 gånger och lika så idag. Det blir alltså alltid resultat då jag sätter honom där. Han har bett om att få gå några få gånger så det är det vi jobbar med nu, att få honom att be själv om att gå då han behöver. Mammas och pappas storkille ( han blir jätte mallig då man säger det)Tyckte  nyss att det var han som var 4 månader. Fick föresten papper idag och 1 september har han fått dagisplats. Det kommer bli roligt för honom, men säkert lite kämpigt också, för ni som känner oss vet ju hur mammig han är.....å jag är ju en så kallad hönsmamma jag också!

Hörs på, hej!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Gulle dig Emma, det blir bra med dagis, trots allt.

2011-06-22 @ 21:11:18
Postat av: Catharina

Hurra, då kommer det en till kompis till Lisa! Kommer säkert bli kanon!



KRAM o trevlig midsommar!!!

2011-06-23 @ 18:47:10
URL: http://blog.st.nu/cattaslivochtankar
Postat av: Carro - mamma till Noel

Jadu, lite extra pengar att lägga på renovering & dylikt hade man ju inte tackat nej till. Men det är väl det som är lite charmen, att ta lite eftersom... och så fort man fått till allt, så har man ändrat smak & får börja om igen ;b Haha



Kommer bli super då Anton början, tänk vad förvånad Noel ska bli :D Kanon för dem båda! :)

2011-06-23 @ 21:40:04
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Ja, man hinner ju inte alls med sig. De har ju blivit mer som en person nu & ska kärleken till dem öka i samma takt som nu för resten av livet, så vet jag inte alls hur jag ska reagera den dagen han flyttar hemifrån ;b Haha.



Men det blir ju så mkt lättsammare också, att bara kunna fråga om de är hungriga är ju ett otroligt framsteg & sjukt vad allting blev mycket lättare än att leka alla dessa gissningslekar :b

2011-06-23 @ 21:48:21
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0