Då var det dags igen

Publicerat: 2011-03-14 Kl: 12:24:55 | I kategori: Allmänt



Nu finns nog ingen värre katthatare än jag. Är så irriterad på denna bys katter så det gått så långt att jag drar alla katter över en kam. Hatar alla katter just nu känns det som. Haha. Näe men såhär är det. Någon eller några katter pissar på våran bro. och har alltid gjort det. Det stinker piss där. I Antons sparklåda, i Antons pulka och nu på Antons fyrhjuling. Ja det är ju inte våra katter eftersom vi inte har några längre, så det vore ju konstigt. har ju dessutom sett hur en av dem pissat på våran bil och tagit dem på bar gärning med att smyga upp på våran bro. Det är röda, svarta och grå katter, ja alla förbannade färger på dem. Om alla av dem pissar där vet jag inte säkert, men va tusan går dem dit och gör då. Ska alla byns katter pissa revir på våran bro nu ?

Igår eftermiddag stod båda våra vagnar ute på bron efter att vi varit ute och grillat och lekt. Hallen var full i saker så de fick stå där ute tills våra gäster åkt hem och vi plockat undan så de fick plats att komma in. Å tror ni inte att kattfan har pissat på en av vagnarna. Tack och lov inte i, utan på däcken. Det stank hela hallen imorse då vi klev upp.  Ska man inte kunna ha barnen sovandes där ute heller då? Åh va trött jag blir. Jag hittade en spray som hette Fy spray den var mot katter och hundar som kissade revir. Kunde använas både inne och ute. Jag dränkte ner hela våran bro med den. Den kan ju inte bli sämre iaf. Kommer ihåg att våra katter ryggade tillbaka väldrigt då jag använde den inne för länge sedan då vi köpte den. Frågan är ju hur länge den sitter i, speciellt utomhus. Någon annan som vet hur man får bort katterna så kom gärna med tips. Alenativt att någon ta med sig bössan och sätter sig på en pall här ute, det går bra det med!


Kommentarer
Postat av: emil

Ställ ut skålar med glykol. Det tycker dom om och då dör dom

2011-03-14 @ 14:20:05
Postat av: Johanna

Jag vet inte om det funkar men jag vet att många rekommenderar ättika, kan ju vara värt ett försök, är likadant här på min uteplats & jag blir tokig.. Annars får du skrämma dom rejält, det brukar dom minnas...

2011-03-14 @ 17:21:55
URL: http://lifeofbanni.blogg.se/
Postat av: Malin

Det finns nå slags "salt" man kan köpa & lägga utmed husväggar osv! Kolla på typ grangården el nåt, tror inte det var så dyrt! Sprayen provade jag med & den funkade inte efter ett tag =(

2011-03-14 @ 19:12:14
Postat av: therese

ja jag skulle verkligen oxå behöva ett tips som fungerar dom kissar i våra vagnar på bron ja över allt så barnen har fått sova inne nu en längre perjod men nu har dom fått börjar sova utte igen de värsta är att dessa katter kissar och lägger sig i vagnen och jag är liv rädd att dom skulle lägge sig på idas hovud när hon var minder så hon skulle kvävas som den andra bebisen gjorde som hade leggat utte i vagnen och sovit å en katt laggt sig över huvudet och den hade dött, nu är ju ida så stor att hon kan fösa ivägen en katt men katter har blivit rena rama he.... jag vet inte vad man ska göra med dem jag älskade katter förut men nu är jag så läs på dem allt jag har på vår alltan pissar dom ner vi stänger för men tror ni inte de klättrar på vägen och över staketet bara för att komma in på vår alltan!

2011-03-15 @ 10:41:29
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Inget att skratta åt men jag började skratta när jag läste att det gick bra att ta med bössan. Jag tänkte tanken när jag läste det.



Jobbigt att dom ska hålla på och speciellt när det inte är ens egna katter.

Vi har tur så vi har en inglasad altan och när Elsa är där så tar vi och stänger för.



Värre för er. Vet inte vad man kan göra faktiskt :/

2011-03-15 @ 18:41:46
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0