Mamma och pappas flicka

Publicerat: 2011-03-25 Kl: 20:17:54 | I kategori: Allmänt


Mamma och pappa är ju som sagt i Thailand i 3 veckor och jag vill verkligen ha hem dem nu. Saknar dem fruktansvärt mycket! 3 veckor är lång tid, hua. Att bara veta att mamma och pappa finns där nere i Huli om det är något, men nej..de är i ute i vida världen och här sitter jag och är orolig. Brukar kanske vara tvärt om i de flesta fallen.
Det började med att det varit ett jordskalv och tsunami som drog in över japan. Då jag hörde det på nyheterna och de talade om att det vid det tillfället inte visste hur alvarligt det var höll hjärtat på att stanna. Japan,VAR FAN LIGGER JAPAN!? skit skit skit..ligger inte det lite nära Thailand ? Varför lyssnade jag inte i skolan, jag vet knappt hur världen ser ut! Någon kartbok äger jag inte så jag skyndade mig att slå upp på datorn och såg att det låg väl inte precis brevid men man vet ju aldrig. Efter ungefär en timme hade jag förstått att det hade dragit åt höger och Thailand låg åt vänster. Det där sms:et jag skickade till mamma och pappa fick jag tillslut svar på då hon ringde upp mig och hon fattade inte alls vad jag pratade om. Synd för japan men tur för min mamma och pappa i alla fall.
Men vad ser jag på tv:n tidigare idag? jordbävning i gränstrakten mellan Burma och Thailand. Men va tusan är  det frågan om!? Ja det verkar inte vara någon fara för dem nu heller men det skulle i vilket fall vara skönt om jag kunde få svar på mitt sms som jag skickade tidigare idag. Nu är det mitt i natten där och jag vet inte om de stänger av mobilen och kollar den någon gång i veckan bara eller hur de gör, men jag väntar mig ett svar imorgon annars kommer jag väl måla upp en bild hur de blivit ihjältrampad av elefanter i jungeln eller drunknat i jättevågor. Å pappa som är usel på att simma....ja herre gud. Jag skyller på att jag ammar. Man är inte sig lik då, det vet ni va?
Mamma och pappa kom hem nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0