Tröttmössa

Publicerat: 2011-05-23 Kl: 21:52:52 | I kategori: Allmänt


Idag var jag på återbesök hos barnmorskan. Tycker det är lite småkul att träffa barnomrskan igen när man fått sitt barn. Och bra är det ju eftersom det är bra att följa upp hur man mår och veta att allt står rätt till också. Allt såg fint ut på alla vis utom mitt blodvärde, på tok för lågt och det var jätte viktigt att jag fick upp det! Hon tyckte också att jag såg väldigt blek och trött ut, jag kunde inte annat än hålla med.

Niclas jobbar eftermiddag den här veckan och det är betydligt jobbigare med läggningen för Anton då. Han saknar pappa så mycket och kommer ut hela tiden för att fråga var han är. Det är svårt för honom att förstå att han nu jobbar dagar ena veckan och kvällar nästa. Men han kommer förhoppningsvis snart in i det. Amanda somnar inte längre i sin säng, utan blir arg då hon måste ligga där själv så henne bär jag på tills hon somnar. Men hon får så lov att ligga mellan varven eftersom jag måste gå tillbaka med Anton i säng stup i ett. Men nu sover Amanda sedan kl 20:30 och Anton 21:15, två timmar efter att jag la honom i säng första gången. barnen ska sova kl 19 och inget annat! Men det är bara att längta och vänta tills det går över..om inte annat så går det med stor säkerhet mycket bättre nästa vecka då Niclas är hemma. Man kan ju fundera på Antons vila mitt över dagen också. Han är trött och brukar somna på en gång inne i sitt rum, jag brukar sedan väcka honom om han sover mer än 1 timme. Lät honom förra veckan vara vaken hela dagen men det slutade med att han somnade i middagstallriken kl 17:20 sov två timmar, vaknade och somnade om kl 22- inte bra! Så jag tror han behöver vila ett tag till. Nog om detta  

Nu : sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0