Välkomnar vintern

Publicerat: 2011-11-02 Kl: 22:25:48 | I kategori: Allmänt


Hej och hå, vad tiden går.

November redan ? jag längtar faktiskt lite efter snön, mest för barnens skull men det blir också mycket ljusare och finare. Visst blir det halt, men det vet man ju om och får ha med i beräkningen. Och inte behöver jag frysa heller eftersom jag köpte mig en rackarns fin vinterjacka idag också.
Men ser väldig mycket fram emot senvinterns vackra dagar då vi hela familjen packar med oss varmchoklad, makor korv och sätter oss i kälke och på skoter och åker upp på skogen. Det finns inte mycket som slår det!

Niclas har fått nytt jobb fast på samma jobb...eller hur förklarar man? Äh, han går på annat schema nu i vinter och har frivecka var 3e vecka. Han har precis börjat med det och fick börja med frivecka, alltså en ledig vecka. Känns som riktigt lyx att få ha honom hemma en heeeel vecka. Man får massa gjort som annars inte skulle bli av och man kan turas om att få sovmorgon varannan dag, och bäst av allt, barnen hinner vara mer med pappsen en i vanliga fall. Det blir ju trots allt bara 3 timmar/dag ( kan låta mycket i vissa familjer, jag vet) Men så blir det lite av en grisvecka innan ledigheten också så vi får se hur det blir.
 Men imorgon skulle han hoppa in och jobba extra och det gör oss inte mycket då vi i hade egna planer iaf.

Men för att knyta ihop det första skrivna stycket i detta inlägg med det andra så kan jag ju tala om att Niclas även har snöjour.....ja det betyder ju att ju mer vinter det blir, desto mer jobb blir det också..haha. Ja vi får väl se hur bra det här blir då.




Anton i vintras.

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja, här har vi ju en annan pappa som har snöjour, satt vi får väl försöka slå ihop oss då papperna är på vift :b

2011-11-03 @ 10:11:45
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0