Söndag

Publicerat: 2011-11-20 Kl: 19:29:52 | I kategori: Allmänt


Äntligen är helgen över och Niclas blir ledig...

Då han jobbar kvällar och helger är det inte kul. I vilket fall så har han haft sin grisvecka och slutade för exakt tjugo minuter sedan och har nu en hel veckas ledigt. Så okej då, det är nog värt att vara utan honom hela helgen. Anton har frågat efter pappa och suckat sig genom dagen, så han lär nog bli glad imorgon då han kommer hem från dagis efter lunch och får se honom.

Vet inte vad jag hade för energi idag men jag började putsa alla fönster direkt efter frukost vid åtta snåret. Kan hända att en och annan julgardin sitter på plats också såhär en vecka innan första advent...men jag kunde inte hålla mig. Men några tomtar? Nej där går gränsen!, de får ligga på vinden och vänta tills tidigast veckan innan julafton. Annars är man jag ju less och har plockat undan julen innan annandagen hunnit tagit slut. Någon ordning får det väl vara.

Ja och tyst var det...båda småtrollen ligger i sina sängar och sover sedan en halvtimme tillbaka. Inte undra på att de är trött den här tiden (före 19) då de kliver upp strax före kl 06 på morgonen. Det är rätt skönt då de somnar så man får vara "bara Emma" en stund. Men då morgonen kommer så spelar det inte så stor roll att klockan är lite väl tidigt eftersom jag längtat efter dem sedan de la sig. Varma goa kramar från nyvakna pyjamasungar.


Mysisarna. Dock inte i pyjamaser eller på morgonen, men lika mysiga för det!




Kommentarer
Postat av: Carro

Drog också gränsen vid tomtarna, de får vänta till veckan innan jul.. de få man tar fram :b



Jag tror vi är sugen på sångstunden igen på onsdag, men ni kanske blir på hemmaplan då ni har pappan hemma? Annars får ni gärna hojta till om ni vill med :)

2011-11-20 @ 20:48:39
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0