Tannsingarna

Publicerat: 2011-11-08 Kl: 19:40:27 | I kategori: Allmänt



Idag var det föräldrarträff på bvc. (Amandas grupp) Dagens tema var tandhälsovård. Det var bra med lite uppfräschning (jag har ju varit på samma information med Antons grupp tidigare) Man kan tänka sig att det det är väl inte mycket att prata om, borsta tänderna två gånger om dagen lixom! Men det blev prat om bla mat, småätande, godis, de förbaskade majskrokarna, nappanvändning, drycker i flaska..osv.

Majskrokarna...undrar ni. Jag minns att jag skrev någon rad om detta vid förra informationen vi var på. Men...nu ska vi se så att jag skriver rätt. Hmm, näe nu ska vi inte skriva det här i sten, MEN det jag kommer ihåg var att tillsammans med salivet omvanlas någonting(?) i dem (som kallas?)...... till socker. Att jag inte kommer ihåg vad det heter eller hur hon sa.  Näe, nu ska jag inte babbla i massa som jag inte kan all fakta om. Men någon majskrok någon gång ibland är helt okej, inte äta flera om dagen! De kladdar ju faktiskt fast i tänderna (om man har några?) Jag har i vilket fall varit försiktig med dem eftersom jag minns hur det var för Anton, han fick jätte stopp i magen av dem. Sådär, nu har tandhygienisten talat haha. Hoppa inte på mig nu, men ni har säkert hört det där ni med och sitter med mer fakta än mig. 

Varsin tandborste fick barnen välja där och det var kvällens höjdpunkt !




Det var två trötta barn som somnade som stockar ikväll. Amanda la jag ner och hon somnade direkt.  Anton då ?

Jag: Men nu ser du trött ut Anton!, vill du gå och lägga dig? (klockan var bara stax efter 18)
Anton: NÄE!
Jag: Men lägg dig med kudden i soffan och mys en stund medan jag plockar lite

Det var tydligen inte så lätt att bara ligga och mysa. Lättsam nattning !




Men vet ni vad? Vi hann inte borsta tänderna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0