Vad skulle jag ut och göra?

Publicerat: 2011-11-04 Kl: 22:35:00 | I kategori: Allmänt


Sitter och varvar ner lite innan dusch och läggdags efter kvällens promenad. Jo jag fick plötslingt ett väldigt sug efter en rask promenad så här på fredagskvällen. Jag såg Idol och Niclas en film eftersom idol är bland det sista han vill se. Ställde iaf ifrån mig godisskålen och stack iväg.

Slår en pling till M-H för säkerhets skull för att fråga om inte hon skulle kvällskissa hunden precis då jag gick förbi hos dom.

Nej det ska jag inte, men du passar dig väl för vargen Emma!?
Vilken jävla varg!!!? (med darrande röst)
Den som sågs och hördes i Flygge på måndag kväll, i Liden på tisdag morgon och i Järkvissle på onsdagen!

Hon tyckte jag skulle vända och gå hem och om det var för att hon ville mig väl, var lite avundsjuk på mitt lite smått annorlunda infall till hurtighet...hade hon helt enkelt hittat på allt ihop!(?) Fast hela historien var lite väl detaljerad för att vara ihop ljugen tycker jag...hmmm. Men om han var i järkvissle på onsdagen så kan han väl inte ha vänt om och gått tillbaka?...näe, han hade nog tagit sikte på de jämtländska skogarna!
Kan säga att det blev en väldigt rask promenad, för säkerhets skull. Den var lika lång som planerad med gick säkert 10 minuter snabbare än i vanliga fall. En tanke slog mig, måtte inga ungar hoppa upp ur buskarna för att leka bus eller godis eller nått sånt dumt för då kissar jag tamme tusan på mig!




Och kyrkan var vacker med alla tända ljus.

Fast jag känner mig rätt säker på att det faktiskt var någon som drog mig i hästsvansen på vägen hem...


Kommentarer
Postat av: Annie

jag hörde vargen vid 16 tiden från terrassen hemma i järkvissle. Jan-erik menar att ylen kom från kraftverket ca.. Håll dig inomhus!

2011-11-04 @ 23:12:31
Postat av: Emma S

Fy va läskigt. Jag som till och med är rädd för hundar! Men var det på onsdagen du hörde honom Annie? :/

2011-11-05 @ 07:33:24
URL: http://endaghosemma.blogg.se/
Postat av: Catharina

Var flera ungar ute i farten igår kväll så du hade tur som inte mötte något spöke :-)



O har oxå hört talas om vargen...Spännande..

2011-11-05 @ 10:57:33
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Annie

neee fredag eftermiddag kl 16.15 ca..

2011-11-05 @ 13:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0