Familjen

Publicerat: 2011-10-27 Kl: 15:08:36 | I kategori: Allmänt


Igår var jag på mitt första föräldrarmöte, är jag vuxen nu?


Tycker det är sååå mysigt på dagis och personalen är verkligen toppen. Det är sådär bra så man vill nästan inte gå hem då man kommer dit. Jag skulle hellre vilja glida ner bland kuddarna, måla med massa sina färger i ateljén eller lyssna på en bok sittandes i soffan....eller varför inte gå på utlykt till skogen. Nja, jag kanske inte är så vuxen i alla fall...? 

Jag och Niclas fick igår en inblick i hur personalen arbetar och massa mer givande information. Det var kul att även Niclas kunde förlja med (som egentligen skulle jobba) så han får vara mer delaktig. Det blir ju så klart annat för honom eftersom det än så länge är jag som både lämnar och hämtar och då får ju han bara den delen som jag berättar om.  Imorse hade jag och Antons fröken ett inskolningssamtal  också för att följa upp hur det hade gått. Mammas duktiga kille!

Amanda då? Våran lilla skrotjänta! (konstigt uttryck, men i en positiv betydelse)
Hon var på 8 månaders kontroll igår och det blev mest prat om mat. Tog längd och vikt också och hon landade på 7600 gram. En liten nätt tjej men inte "för liten" denna gång heller. "Dina barn är av den modellen" :)
Hon ålar på här hemma och busar massor med storebror som är idolen!


Mamman och pappan i huset mår också fint, inte lika "nätt" som barnen,  men desto mer mätt! Jag hinner aldrig känna hunger nu för tiden eftersom jag redan hunnit stoppa huvudet i någon kakburk eller någon annat gott innnan. Undra hur det var att vara hungrig egentligen? haha.

Till helgen ska jag och Niclas få barnvakt och roa oss på egen hand utan barnen. De ska få vara med farmor på lördag kväll och en stund på söndag. Tyckte nyss att vi var iväg på "roligheter" men då det väl händer någonting här hemma på byn så gäller det att passa på för man vet aldrig då det blier nästa gång. Wärdshuset Liden står för årets halloweenfest och jag tror att det kommer bli riktigt trevligt!


Hoppas att ni får en bra torsdagkväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0