Nu smattrar det i tangenterna

Publicerat: 2011-09-01 Kl: 21:57:38 | I kategori: Allmänt


Idag var det som sagt första dagen på dagis och trots att Anton är rätt gammal (2år3mån) nu när han börjar så är han trots det yngst på sin avdelning. Han möttes påväg mot grinden av grannflickan som ropade "Hej Anton! Jag öppnar åt dig" haha. Vilket härligt välkommnade. Den flickan och en till pojke visade Anton runt och berättade vad man gjorde i de olika rummen. Vi var först ute en stund och sedan inne. Det kommer bli så bra för honom där och det verkar vara ett jätte bra ställe och bra fröknar. (ser ni hur jag skriver, fröknar och dagis. Jag tänker faktiskt kalla det så, sådeså) Ur och skur dagis är det dessutom, kan ju inte bli bättre :)

Nu har jag plockat fram lite som ska tas med imorgon och läggas i Antons låda. Jag som trodde jag hade mycket kläder till Anton...men näe, han har ju vuxit som bara den här i slutet av sommaren. Tur det blir ullared här framöver så jag får fylla upp lite med både det ena och det andra.

Ikväll har vi firart sambon och barnens pappa Niclas som fyller 25, egenligen imorgon men då är han inte hemma på hela dagen eller kvällen. Mer kalasande blir det på söndag. Oj va mycket gott det blir den här helgen.

Näe, hopp i säng kanske för imorgon ska vi vara på dagis kl 8 så man får väl kliva upp efter kl 06 för att hinna med sig. Idag var barnens farmor här och tog hand om Amanda då jag och Anton var på inskolning men imorgon blir hon med. vet inte riktigt hur jag ska göra till veckan efterom hon både ska hinna äta och vila under den tiden vi blir där. Ska få hjälp av svärmor en av dagarna iaf, kanske onsdag. Men det kanske är bra att man har fullt upp med henne också så slipper man klamra sig fast i Anton..haha.Näe,  men det får gå helt enkelt, såvida inte någon av mina fina vänner eller familj vill låna henne någon timme på måndag eller tisdag förmiddag ? ;)

Fick en fråga av signaturen "Malin" som undrade om flaskmatningen. Jag ger Amanda välling i flaskan, mild havre från 6 månader. Jag "lockade" henne med att ge sempers fruktdryck (från 4mån) i flaskan så hon skulle få smak för det och lära sig att man ska suga på den. Till slut gick det :) Nu tränar vi henne att somna om på natten utan att behöva smaska välling hela tiden. Hon får flaskan 1 gång/natt och annars försöker jag natta om henne på samma sätt som jag gör på kvällen. dvs sitter brevid och säger "Nu ska Amanda sova, god natt och sov så gott..100 ggr typ! haha. men det går bättre för varje natt. Nu vaknar hon bara hälften så många gånger som tidigare och skriker inte alls lika högt. Jag hoppas att hon snart ska sova så bra så det blir hela natten utan mat. Men hon ligger som sagt fortfarnde under sin kurva lite så en flarra tycker jag hon ska få! :) Ja det där var ju inte vad "Malin undrade, men orden bara flödar här.

Så, nu har jag hängt ut min familj färdigt för idag. Så nu kan ni i helgen åter igen säga " ja, jag läste det på bloggen din" haha. Hör den frasen flera gånger i veckan.

Orkar inte läsa igenm så det lär vara dubbelt så mycket felskrivningar än vanligt, det får ni leva med. God natt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0