Min dag...

Publicerat: 2011-09-14 Kl: 20:24:01 | I kategori: Allmänt


Uppstigning 06:07 idag. Morgontvätt och påklädning av barnen, frukost till oss tre, blöjbyten igen, diska undan i köket, drog ett varv med snabeldraken genom halva huset, in med en tvättmaskin...OJ! är klockan redan 8? Iväg på dagis med Anton, hem och fortsätta städa och tvätta, lunch...osv osv. Jag behöver ju inte berätta min dag i detalj, men ni vet småbarnsförälder. Barnens mormor kom förbi och vi åt middag badade barnen, myste med välling framför bollibompa, mormor åkte hem och barnen gick och la sig. Nu sitter jag här och tänker, åhhh..detta var en lång dag och nu ska jag sätta med ner själv och ta hand om mig lite. Då jag för 10 minuter sedan startade upp datorn och slängde mig ner i soffan så upptäckte jag att jag fortfarande hade på mig det jag sov i !....hmm, ja i alla fall sovlinnet. Jag har ju för sjutton inte ens tagit på mig en BH idag och inte borstat tänderna heller tror jag...haha. Det var någonstarns i morgonstöket som jag glömde bort mig själv. jag klev upp, tog på mig ett par byxor, petade i linserna, drog upp luggen i en hårnål, på med storstövlarna (eller tog jag gympaskorna idag ?) och en jacka på det. skulle väl göra mig själv klar senare antagligen..men ja, jag kom inte längre än så.  Men mitt i allt så har jag haft tid att pussas och kramats och lekt massor med barnen mellan varven. jag vill verkligen inte kalla det här en jobbig eller dålig dag på något vis, snarare toppendag! Niclas fick vi träffa några få timmar mitt över dagen innan han drog iväg på jobb. Men imorgon då kan jag klä på mig lite bättre, sminka mig, fixa håret och känna mig snygg och ren och det kommer kännas underbart :)

Imorgon.....ångesten börjar komma krypandes! Imorgon bitti åker jag med ett gäng ner till Ullared och kommer inte hem förens på söndag kväll. Hur ska detta gå!? Skönt med egentid och att få vara bara Emma, men mina småtroll då? Jag tror inte ens jag varit ifrån Niclas såhär länge under dessa 6 år. Men jag och Ann får väll sitta och grina ikapp då eftersom vi sitter i samma båt. (inbillar mig att det känns lite bättre av den anledningen) Nu ska jag packa en liten väska tills imorgon. Man vill ju inte ta upp massa plats som kan behövas på hemvägen.

Jag undrar jag hur många gånger jag kommer ringa hem för att höra hur det går eller vad de gör, om barnen är glad, om de har bajsat...vadå hönsmamma? Efter den här helgen kommer jag längta efter måndag morgon !

Vi hörs på

Kommentarer
Postat av: Carro - mamma till Noel

Förstår precis hur du känner.. man har den där känslan av att man ska gå upp på scen & göra ett framträdande man sett fram emot. Den där glädje & samtidigt ångestfyllda känslan. Är hur som helst helst sinnessjukt avundsjuk på dig, men du är nog värd denna egentid mer än mig iaf.. så jag får vara glad för din skull ist :P



Och det känns faktiskt bättre då man sitter i samma båt med någon, hade varit jobbigt i Bulgarien om jag inte kunnat ventilera & halvt grinat på balkongen tillsammans över barnen. Tror ingen annan hade orkat lyssnat, som inte satt i samma sits heller :b



Hoppas ni får kanon kul iaf! Och Johan droppar av elvispen till Niclas, ifall han skulle få för sig att ha våffelkalas då du är borta :P Ha det så kul nu & kör lugnt! :)

2011-09-14 @ 22:07:48
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0