Sjunde året

Publicerat: 2012-01-22 Kl: 22:28:46 | I kategori: Allmänt


Om man har en bröllopsdag så kanske man firar den. Är man inte gift än så kan man lämpligtvis ha en dag att fira som årsdags för när man blev ett par. Självklart har vi en sån, men något datum? Ja, när vet man när man blev ett par egentligen? Men i mitten på januari har vi iaf våran dag, så idag ordnade vi med barnvakt och åkte ner till stan för en god middag och biobesök. Hamilton, sevärd film och en mycket trevlig kväll med andra ord  Nu har vi varit ett par i sju år, så visst vore det fint med ett bröllop då vi firar 10 år lämpligtvis? Då hinner man ju bli fru innan man blir 30 också!

Dagen till ära så tog Amanda sina första steg idag. Det blev både tre fyra och fem stycken och hon hade tydligen fortsatt träna nu ikväll sa farmor. Åhhh, nu längtar jag tills det blir morgon och dom väcker mig, haha. Nej men just ja, jag ska ju få min första sovmorgon på två veckor och den måste jag ta vara på. Sovmorgon till kl 9, de ni! Men det är bra mycket bättre än 5 i alla fall. Imorgon eftermiddag gör jag min inskolning på nya jobbet också och hoppas på att kunna hoppa in och jobba här under våren om det behövs så jag hinner bli lite varm i kläderna innan juli då det drar igång på allvar. Men jag tror att syster Catharina får ge mig en rejäl hemläxa för jag har glömt allt vad det gäller medicinlistor, insulinpennor och sårvård...tror jag. Det är hög tid att börja använda hjärnan igen. Jag har verkligen fått sirap i skallen av att vara mammaledig, men det blir väl så då man inte använder den på samma sätt. Däremot anser jag mig vara mycket flexibel och effektiv, för det blir man av att vara mamma. Det är ju alltid nått!

Nu ska jag ta min älskade till sängs


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, gullig du! Jaha, Daltons av alla ställen, vad oväntat, skönt att det var lugnt iaf & att maten var bra :) Härligt för er att ta en kväll & bara få rå om varandra, den tiden tar man sig allt för sällan. Får bli ännu ett litet nyårslöfte att ge varandra den tiden lite oftare! Kan ju faktiskt vara bra för barnen i längden oxå, Haha.. kan man ju intala sig om man får någon form av dåligt samvete :b



Ska verkligen försöka få in en dag i veckan med ett litet kaffebesök.. sista veckan nu, så nästa vecka kmr det vara lugna gatan för mig.. så då kan vi dra en lång kafferep! Om inte du jobbar? Härligt att komma igång igen :D Kommer gå kanon.. du är verkligen gjord för att arbeta med det du gör! :)



2012-01-22 @ 23:27:04
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha, åh herregud. Jag skriver verkligen som jag pratar. Byter samtalsämne & klickar iväg innan jag läst igenom. Blev förvirrad själv då jag läste igenom det i efterhand.. som alltid :b

2012-01-22 @ 23:28:57
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Catharina

Tror inte det är något större problem med gröt i skallen :-) Men självklart ska du få hemläxor!! Låååånga och svåååååra ;-)



Ses sen!!! Blir kanon det här!

2012-01-23 @ 08:13:24
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Carro

Vet inte om det är vår kära son som luras lite nu, men är Anton sjuk? Frågade han om Anton var på dagis, "Nej, inte Anton.. Anton jätte sjuk, sjukhuset ta bort sjuk" säger han då :b Haha. Ja, får hoppas det inte stämmer iaf! Annars får vi hoppas att det inte var något allvarligt & att han kryar på sig! :)

2012-01-24 @ 20:11:40
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha, jaha som det kan vara..skönt att ni är friska iaf! :D Haha.



Hoppas det gick bra på inskolningen! Vilket det givetvis gick men ändå :) Skönt att komma ut lite iaf! :)

2012-01-24 @ 20:53:04
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0