Dagarna två

Publicerat: 2010-06-16 Kl: 21:12:20 | I kategori: Allmänt


Hej alla vänner... och er som jag inte känner :)

Vad har vi gjort i två dagar då? Ja det kan man undra, var tog tisdag och onsdag vägen igentligen?
Vi var iaf i stan, det är jag rätt säker på.
Idag var jag iväg och fick delegering inför jobb. Jag har aldrig varit med en sån genomgående "föreläsning" tidigare, men det är ju faktiskt jätte bra. Jag tror att den gäller på alla ställen inom vård och omsorg inom kommunen nu, om jag fattade rätt. Det var väl nått nytt..eller?  Iaf så är det flera ställen jag haft delegering på där sköterskan ( undantag för dig catharina, du räknas inte dit ;) ) börjat ,med att säga " Ja det här har du väl hört så många gånger så det är väl ändå inget nytt" Också har de lite snabbt dragit det där med att man måste kolla noga vad man ger för medicin och till rätt person. Sedan brukar de avsluta ännu en gång med att säga " ja, men det här kan väl du redan" I mer ett påstående än i en fråga. Som tur är så skulle jag naturligtvis inte bara säga ja om det var nått jag inte fattade men man vet ju inte hur det är med andra. Jag fick iaf börja med ett  läxförhör med 4 st A4 sidor med frågor som jag skulle svara på. Ja, det var bra att det var noga, annars kan ju vilken tomte som hellst ansvara för saker de inte borde.

Men nu är vi hemma på byn igen iaf och här var det sig likt. Kanske man ska ta å ge blommorna en skvätt vatten och sedan slänga sig i soffan en stund.

Ja, jag kanske ska skriva en rad om Anton också. Kan meddela att jag hittat honom i fotöljen två gånger nu. Rackarungen har klättrat upp där helt själv, ena gången hade han tilloch med tagit med sig mitt glas i ena handen och där stod han och hoppade med det upp och ner så hela fotöljen gungade. En annan dag hittade jag honom sittandes inne i glas skåpet, Ja han hade tydligen öppnat och krypit in där han, viken tur att det inte står några saker där än.



Denna lyxiga middag serverades även med korv ;) Men det var mycket godare tyckte anton och plockade ut det bästa först.


Kommentarer
Postat av: KIKKI

Haha :) Jadu, attans att vi inte var där igår då :P Får bli bättre på att gå dit ;)Sköt om er! :) Kramkram!

2010-06-17 @ 08:14:47
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Catharina

Hehehe! klart det inte gäller mej ;-)

2010-06-17 @ 11:02:43
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0