Hemma på dagis

Publicerat: 2010-05-21 Kl: 21:30:41 | I kategori: Allmänt


Jag tänkte visa er var vi bor. Det är nämligen på ett dagis. Ja det här var Lidens gamla dagis som vi köpte av sundsvalls kommun för lite drygt ett år sedan. Det nya dagiset ligger bara uppe på "byn" i anslutning till Lidens skola och det tar inte mer än 1 minut att gå dit så ni kan vara lugn, barnen blev inte utan dagis bara för det.

Då vi fick veta att vi väntade Anton så sa jag på en gång att då köper vi hus, för jag kännde mig så instängd i lägenheten. Jag är ju uppvuxen på ett jordbruk/lantbruk....ja vad kallas det igentlgen? En "bonnagård" med kor och hästar helt enkelt.
Så de två (?)åren vi bodde i korsta gick väl bra men jag kännde mig aldrig hemma. Niclas är uppvuxen här i Liden som ligger ca 5 mil nordväst om Sundsvall och här trivdes vi så bra båda två, vi var ofta upp hit och det känndes så avkopplande och det var så himla vackert! Så valet var inte svårt när vi skulle börja fundera på var vi ville bo. Jag tror det kommer bli jätte bra för mina barn att växa upp här. Dessutom har vi nästan mer vänner här än i stan, så vi sitter inte direkt själv här på landet.

Om du frågar mig så tycker jag att det är otroligt praktiskt hemma hos oss. Staket runt hela gården, enplansvilla så vi slipper trappor, många rum, stor gräsmatta, sandlådor...ja det hade ju räckt med 1 sandlåda och inte fyra stora! Men det ska vi så småningom snygga till. Just nu håller vi på att gallra ur lite så vi får mer öppet och förhoppningsvis lite mer utsikt över indalsälven. En leksuga ett ett föråd och en gungställning skulle inte sitta helt fel. Men med lite tur så kanske Anton får en gungställning nästa lördag då han fyller år :)

Inne så har vi givetvis renoverat, inte allt men vissa rum. Men mer än såhär tänker jag inte släppa in er.
Får se om jag delar med mig av insidan någon gång i framtiden.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0