Duktig pojke-mindre duktig pojke!

Publicerat: 2011-12-07 Kl: 09:33:08 | I kategori: Allmänt


God morgon mina trogna läsare av denna kanske inte så intressanta blogg. Men jag fiskar inte efter massa läsare så det var väl desamma :) Nu sover Amanda sin förmiddags vila och Anton har väldigt tydligt påpekat att det är barnkanalen som gäller. Disney junior!. Faktisk en bra kanal inriktad för de allra minsta med bla musses klubbhus, händige Manny, jungelhjul där det faktiskt är rätt genomtänkt. Tittarna får vara delaktig i att räkna, träna talet(både svenska och lätta engelska ord) och mycket mer. Godnattvisan som är det sista på kvällen och visas kl 19:00 gör det hela till ett bra avslut då de sjunger att alla ska sova och det är god natt. Kanalen står i den bilden med musse och manny och alla de andra som sover i sina sängar fram till klockan slåt 06:00 morgonen efter. "Jag också" säger Anton och hoppar i säng.

Jag passar på att skvallra lite också. För igår då Anton lagt sig så fint och vi hade främmande av Tomas och Mirelle så klev han upp och stängde dörren som stod på glänt och tände lampan. Vi pratade på och jag tänkte att så länge han håller sig på rummet är det väl okej eftersom det inte finns några leksaker där mer än 4-5 gossedjur! Trodde jag....Det är nog bäst att jag kollar vad han gör, han kanske somnade med lampan tänd sa jag. Jo visst....



Det fanns visst pennor där! Det synd dåligt på bilden men det är jätte mycket målat på sängen också. Väggen får vi väl måla på med lite vitfärg men sängen hade jag inte lust att måla. Då jag kom in satt han och målade sina handryggar. Det gick inte heller bort så han ser bedrövlig ut med två gröna händer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0