Torsdag

Publicerat: 2012-02-09 Kl: 22:40:52 | I kategori: Allmänt


Vi kliver in genom glasdörrarna, det är ljust och fint och luktar svett. Vi gick vänster, rakt fram, vänster igen lite höger ner för en trappa och höger igen och tittslut var vi på plats. Oj va stort det är här nu1 Och ljust! Ljudet pumpar ur högtalarna och vi börjar rulla en höger axel, en vänster,en höger och en vänster igen och nu med en step touch på det. Fem minuter senare väser Marie-Helen något om dålig kordination, dålig kondition ja!, svarar jag. Har vi tagit oss vatten över huvudet nu? Det var iaf fyra år sedan jag stod på friskis och svettis senast! Vi som skulle stå längst bak hamnade av någon konstig anledning längst fram. Men det är klart att det blir väl så då man kommer in först och ingen går förbi oss och ställer sig framför...såklart! Vi det tillfället finns det ingen tanke på  att visa sig svag och ens fösöka ta det lite lugnt eller maska genom att knyta skosnöret eller sätta upp håret för att få chansen att vila 20 sekunder extra.

Det var som den där gången då hon och jag låg på "topp" och tränade en aaaaaning mer än idag och skulle avancera och gå på ett spinningpass innan jobbet (då vi bodde i stan naturligtvis) Passet började kl 06:00 och vi gled in 05:59 i tron om att det skulle bli skönt eftersom det säkert är mörkt och mysigt och lite folk, jag menar..vem fan går på spinning en fredag morgon klockan 6 ? Det är ju bara vi! Ja just ja...vi och superatleterna, såklart! Hade inte riktigt tänkt så långt. Det fanns två cyklar längst fram så det var bara att hoppa upp och köra. Vilket jäkla pass alltså, då det mot slutet började kännas som det tyngsta jag varit med om och vi står upp och cyklar och det börjar tjoas och flåsas och det verkar vara ett hårt sammansatt gäng som peppar på varandra fanns det inte den minsta tanke på att sätta sig ner på cykeln, det gör man bara inte, inte då man står längs fram! Det där skrattade vi senast igår och det kommer jag aldrig glömma. Vi gick föresten aldrig mer på något morgonpass.

Idag då? Jo det var hårt, inte lika hårt som då men kul var det och trött blev vi. Tack för ikväll M-H.Någon fler i området som vill göra sällskap så säg till då det är perfekt då man kan samåka eftersom det blir några mil. Vi får väl se hur ofta vi kommer iväg...

Kommentarer
Postat av: Carro - Inspirationsblogg

Jag vill följa med nästa gång. Men då blire inge gympa utan spinning för min del :b

2012-02-10 @ 09:25:20
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahah jag kan verkligen se er framför mig!

2012-02-10 @ 14:30:07
URL: http://Http://allgren.blogg.se
Postat av: MarieHelen

HAHA :) Ser hela scenariot framför mej, tragiskt .. vi måste verkligen komma igång nu känns att man är förslappar :D

2012-02-19 @ 14:58:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0