Barnen

Publicerat: 2012-01-11 Kl: 20:59:14 | I kategori: Allmänt


Det här blir ett inlägg om barnen

Här hemma är det följa Jon på hög nivå. Barnen härmar varandra i allt! Amanda låter som Anton, vill äta som Anton, ska stå där Anton står, leka med det han leker med. Anton gör exakt som lillasyster och lägger det såklart på sin nivå med att härma exakt hur hon sitter,hur hon håller handen osv
Dom låter så lik varandra så jag kan knappt höra någon skillnad när det kör igång med sitt bebisspråk. Men det är tack och lov väldigt sällan som de är ovänner. Anton är en jätte snäll storebror som hjälper lillasyster med det mesta och Amanda har från och med idag varit jätte kramig på Anton. Hon håller händerna på hans kinder och riktigt myser mot honom, såååå gulligt!



Vi läggdags kunde jag använda det här emot Anton genom att berätta att Amanda är jätte duktig då hon ska lägga sig i sängen eftersom mamma bara lägger ner henne och säger "god natt, sov så gott, mamma älskar dig och vi syns imorgon"  och en puss och en kram. Och hon ligger inte och ropar på mamma, hon ligger tyst och fint i sängen tills hon somnat. "Ja ockock" svarade Anton och somande på säker 3 minuter istället för  en halvtimme ropandes efter mig 50 gånger.

Så kl 19 sov de båda två och jag hade en timme till att vara mamma Emma innan jag tog "ledigt" och satte mig här framför tv:n med datorn. Sitter och småkikar på Sveriges mästerkok och väntar på Biggest Loser. Är sjukt sugen på cupcakes som dom precis bakat. Undra vad jag blir sugen på i nästa program...en promenad kanske?

Äh, nu ska jag äta en tallrik glass! 

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja, verkligen. Man inser inte vad mycket man hunnit med ilag, fören man går igenom alla bilder! :)



Och tänk alla underbara stunder man har framför sig!

2012-01-11 @ 22:02:56
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0