Morgonrutiner?

Publicerat: 2012-01-12 Kl: 10:02:32 | I kategori: Allmänt


Den här tiden på förmiddagen brukar vara rätt lugn eftersom Anton går på dagis tre dagar i veckan och Amanda lägger sig alltig och vilar sin förmiddagsvila. Då står jag där och funerar, vad ska jag passa på att lägga ner min tid på? Efter allt morgonstök med frukost, morgontvätt, dagislämning och allt vad det innerbär så tar det oftast två timmar innan allt är klart och jag har kommit tillbaka hem, slagit igång en tvätt och diskmaskin och kan sätta mig ner med en kopp kaffe. Hur kan det ta 2 timmar? Det låter ju helt sjukt, hur ska det gå  när jag börjar jobba och ska lämna barnen innan. Börjar jag jobba 7 så måste jag ju kliva upp 5 för att hinna med mig. Men så är det väl för alla andra föräldrar också. Jag har två barn..tänk dom som har 3,4, 5 stycken, dom gör det bra.

Idag la jag ner min tid här i soffan framför datorn och tänker sedan smita iväg på en promenix då Niclas kliver upp vid halv elva. Då får han lite egentid med Amanda också. Då Anton slutar dagis kl 13  och Niclas så småningom åker iväg på jobb så har jag inte en aning om vad vi ska fördriva tiden med. Kanske vi får våldsgästa någon stackare en stund ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0