Kroppen och knoppen

Publicerat: 2012-01-18 Kl: 22:07:52 | I kategori: Allmänt


Man tänker att man skulle väl ha börjat röra lite mera på sig och äta lite nyttigare, äta lite mindre med för den delen! Är väl nyttig två- tre dagar och sen kommer helgen och godispåsen som inhandlas på fredag eftermiddag räcker till måndag kväll, ja i bästa värsta fall till tisdag...Någon promenad sådär spontant kanske en gång i veckan. Och sedan undrar man varför man är trött, har ont i huvudet, är blek och inte får plats i kläderna heller för den delen! Jag vill faktiskt varken se ut eller må som jag gjort det senaste året och det är dags att göra någonting åt det. Ingenting storartat för det kommer aldrig hålla i längden, men några små regler vore på sin plats. Sedan dag ett av det här året försöker jag tänka på vad jag stoppar i mig, det räcker med att äta godis en dag i veckan, inte fyra! Jag är ingen karl som jobbar i skogen, jag behöver inte äta mer än vad jag gör av med. Jag äter bra mycket mer vid varje måltid än mina jämnåriga kvinnliga vänner. Ja men ni förstår, lite mer tanke i vad och hur jag stoppar i mig. Man behöver ju tex inte dricka dricka mitt i veckan, någon gång  men inte varje vecka. Men det bästa av allt med det här är faktiskt motionen. Jag försöker gå en promenad varje dag och då Niclas jobbar den "sämre veckan" som jag kallar det så blir det lite mer knivigt, men varannan dag då ialla fall. Det är nämligen ingen trevlig promenad då man måste tjata och och tvinga två barn att sitta stilla och fint i vagnen. så länge de inte ska sova och det gör inte Anton så ofta nu för tiden. Jag går mycket hellre själv då jag ser det som min lilla ledighet att få traska iväg med lite musik i öronen.

Nu har det bara gått 18 dagar av det här året men jag har gått nästan varje dag och det är inte så värst långt, men det tar 35-40 min i högt tempo så det räcker gott. Och sedan lurar man hjärnan lite eftersom jag alltid kvällsfikar och det blir lätt någonting sött också på kvällen. Och då känns det så klart mer naturligt att koka sig ett ägg och lite broccoli efter promenaden istället för att äta fyra varma mackor och o´boy.

Någon våg som fungerar har jag inte men lika bra är väl det. Jag vet vad jag vägde innan jul och jag får väl väga mig igen då jag känner mig nöjd. Det är nog som dom säger att det är bättre att känna i hur kläderna sitter och framför allt i hur man mår!  Och jag tycker redan att det både känns och syns lite runt midjan. Om inte annat så är beror mycket på att jag inte är lika uppblåst och ser ut att vara gravid i vecka 20. Så nu fortsätter jag i samma goda anda. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad duktig du är. Jag längtar tills jag också kan fixa till min kropp. Tänk att kunna gå mer än 200 meter utan värk!

2012-01-18 @ 22:43:30
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Carro

Duktig du! :)



Sno receptet jag la ut på min blogg nyss & ät hur mycket du vill av soppan efter träningen! Verkligen svin god. =)



2012-01-18 @ 23:21:17
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det här fixar ju du Emma :D Förresten så kan du väl hojta till nått så kan jag ju komma upp och joina på en promiss! :)

2012-01-19 @ 00:31:57
URL: http://sofiestelnacke.blogg.se/
Postat av: Frida

Det är ju det som är det värsta. Allt fika. Nu har jag slutat haft fikabröd. Med elsa är det helt okej. Börjar få min hosta bara. :/ hur är det med er då? Vi ses gärna. Säg bara en dag! :)

2012-01-19 @ 10:05:38
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0