Höst nu va?

Publicerat: 2010-08-23 Kl: 22:23:35 | I kategori: Allmänt


Nu är det officiellt höst. Skolorna har börjat och det finns helt plötsligt massa bra att se på tv:n på kvällarna.

Tyvärr är det många som mår jätte dålig den här tiden på året...det blir mörkare och folk kryper in i sina bon och ses inte försen till våren. Jag har turen att vara tvärt om. jag har insett hur mycket mer jag gillar hösten än sommaren. På sommaren så finns det så mycket krav, du ska hinna med att grilla 700745634 gånger, åh, jag är så trött på att äta kött så jag tror att jag blir vegetarian snart, bara för att solen skiner ska man väl inte måsta grilla? Du ska träffa alla du känner+ dom du inte känner, resa iväg flera gånger, sola och bada, passa på att njuta, du ska samtidigt lyckas pricka in bra väder då du ska hitta på något. Hur ska jag kunna njuta då jag bara längtar till hösten? Jag klagar inte alls över sommaren men gillar hösten bättre. På hösten är det bra väder mest hela tiden, det är höstväder. På hösten finns inga krav. Jag känner mig så stressad då sommaren är på väg över allt som ska planeras och hinnas med. Nu har min friska höstluft börjat göra sig till känna och jag njuter varje dag. Det vet jag föresten en till som gör- Anton! han kan helt plötsligt sova ute i vagen igen, är det inte underbart!?
Julen, ja jag har längtat efter den länge nu. men jag ska ge mig nu och inte börja prata o den för då blir ni väl tokig på mig. Mamma tex, du sitter väl och skakar på huvudet nu när du läser det här ( det är samma sak varje år, vid den här tiden har jag ju brukat fila på en önskelista till tomten)

Liten Anton fick typ magjsuka idag istället, ja istället för tvärstopp som igår. Eller det fick han egentligen inte alls utan det var nog mer blodpuddingen till lunch som det blev lite tok med. Stackars liten var helt förtvivlad där inne i lekrummet då inte blöjan kunde stå emot magens krafter. Jag tyckte så synd om honom, för det syndes på hela han hur hemskt han tyckte det var och han såg nästan ut att skämmas stackarn. Det var nämligen överallt. Men sanering av både pojke och lekrum byttes sedan till något mycket mysigare- nybadad mysunge i pyjamas med en god vällingflaska.

Imorgon börjar operation "göra om rosa rummet" Ja, vi har en så kallat skrotrum/rosa rum (beroende på humör) som ska göras iordning eftersom ingenting som finns där inne behöver vara kvar. Där skickade vi in allt som inte behövdes för tillfället då vi flyttade in. Allt står ju fortfarande kvar så det är uppenbarligen inge nödvändiga saker, massa skit bara.

Men varför skriver jag om det här i min blogg? Jag kanske ska börja skriva vilken tid jag klev upp och vad jag hade på frukostmackan också? Nej tack Emma! God natt med dig nu!
Niclas jobbar från 7 imorse tills sent ikväll så jag är en aning pratsjuk av mig. Jag får skylla på det


Kommentarer
Postat av: mormor

Du känner mig visst väldigt väl.

Skakade på huvudet var precis just det jsg gjorde när bu började prata om julen ;-) <3<3<3

2010-08-24 @ 01:30:14
URL: http://endaghosemma.blogg.se/
Postat av: KIKKI

Hösten är verkligen INTE min årstid..usch :/ vår och sommar året runt så är jag nöjd och glad ;) fast hösten kan vara mysig, men en månad med höst och vinter vardera räcker ;)

2010-08-24 @ 11:59:06
URL: http://kikkiiii.com
Postat av: Frida - blivande mamma

Hahaha jag skriver ju också om allt mellan himmel och jord men det är det som är så skönt med en blogg. om man tycker nått är ointressant kan man bara skippa att läsa :)

2010-08-26 @ 13:57:57
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0