Lilla hjärtat

Publicerat: 2010-08-28 Kl: 23:14:32 | I kategori: Allmänt




♥ Mitt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare.
♥ Jag har någon i magen som är cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram.
♥ Ditt hjärta pumpar ungefär 28 liter blod/dygn
♥ Du omges av ungefär 300 milliliter vatten.
♥ Du kissar ungefär med 45 minuters mellanrum
♥ Du har troligtvis utvecklat sitt smaksinne
♥ Du kan redan nu höra

Du? ja vem är du där inne? vad ska vi kalla dig så länge innan vi vet vem du är?

Vi går idag in i vecka 16, alltså dag 106 av 280.
Jag undar jag hur länge du tänker stanna där inne, gärna lite längre än vad din bror gjorde som hade brottom ut, redan i vecka 34+6. Men som min barnmorska säger, vi siktar på vecka 37-38 och hoppas på att allt går bra.

Om vi är lyckliga? dum fråga! Livet har aldrig varit bättre! Du där inne i magen har varit planerad att komma i början på 2011 redan innan din bror föddes. Mamma och pappa har med andra ord legat långt fram i planeringen. haha


Efter att ha mått dåligt större delen av sommaren så har det äntligen börjat vända och jag känner mig som människa igen. Nu börjar den förhoppningsvis lättsamma och roligaste delen av graviditeten då jag antagligen kommer må som bäst, för att sedan kanske återgå till en slutligen jobbigare del.
Men visst känns allt mycket tydligare denna gång, mera illamående, mer kräkningar, mer ont i rygg och ben, mer yr i huvudet osv... Det känns som att kroppen känner igen sig sedan sist och visar allting tidigare och starkare denna gång.


Lilla Anton då? Ja han ligger där inne på sitt rum och yrar, han hade 38,8 i feber nu ikväll och då var det ju inte alls så konstigt att han varit hängig och smågrinig hela dagen. Men det var först till kvällen som han blev sådär riktigt hängig. jag tror inte ens att jag går och lägger mig i min egen säng ikväll, jag bäddar ner mig inne hos honom istället eftersom jag antagligen kommer springa fram och tillbaka hela natten ( han har redan vaknat ca 10 gånger och sitter då och yrar och grinar i sängen).
Men det kommer en dag imorgon också och jag hoppas på lite piggare Anton då.
Jo föresten, han satt i soffan brevid katten ikväll och började pilla på kattens svans. Jag såg att det var en bit spaghetti där så jag plockade bort det men märkte att den rörde sig!!! Det var mask från kattens stjärt! Jag skrek och prang iväg med den och Anton började tok skratta. Fy va äckligt, dags att avmaska då tydligen.

Må bäst, för det tänker vi göra.



Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

hehe näe jag kan skriva en liten beskrivning om din blogg.

Vi får umgås lite när bebisarna är född. När vi är mammaledig samtidigt menar jag :)



Våran katt spydde upp en lång tjock mask så vi har också avmaskat nu. Fy vad äckligt det är :/

2010-08-29 @ 20:12:18
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0