bvc för hela slanten

Publicerat: 2010-12-01 Kl: 12:12:45 | I kategori: Allmänt


Igår var vi upp på bvc för en informationsträff om tandvård för barn. Det som sades var väl ingen nyhet, men det blev som en påminnelse av sånt man redan visste. De dumma majskrokarna fick vi i och för sig lära oss om men de har Anton ändå inte ätit eftersom två-tre stycken gör honom hård i magen. Men för tänderna så var det rena mardrömmen, så det kan jag ju passa på att upplysa er om. Men det var ändå en givande träff.
Då han fick en tandborste där uppe så tog han den och sprang in på toaletten och pekade på handfatet. MVG till Anton!

Catharina bjöd sedan hem de som ville och kunde på fika hemma hos henne. Mysigt! Jag och Anton blev kvar i över två timmar. Kika gärna in på hennes blogg där hon lagt upp bilder. Klicka här! för att komma dit.

Nu ska jag lägga mig och blunda här på soffan en kvart innan det är dags för mig att göra mig iordning och så småningom väcka upp Anton för att även idag gå upp på bvc. Denna gång är det dags för 1½ års kontroll med vaccination. Jag går nog förbi apoteket och köper med mig alvedon för säkerhets skull. Vet att man inte ska pula i dem i onödan, men får han ont och feber så ger jag faktiskt.
Ja, vila var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0