Helg eller?

Publicerat: 2010-12-10 Kl: 17:21:07 | I kategori: Allmänt



Helgen är här, men vad gör det för skillnad? Helgen blir likadan som tidigare i veckan och även kommande vecka. ja Niclas jobbar heeeela helgen. Gud så trist! Det blir en lång vecka kan man säga.Ena dagen är det beordrad övertid och den andra fanns det extrajobb. Men man ska vara glad att det finns jobb, tänk om han varit arbetslös istället. Så det är bara att sluta lipa. Tack vare att Niclas jobbar mycket så har ju faktiskt jag kunnat vara hemma med Anton väldigt länge. Det finns ju barn som måste börja på dagis innan ett års ålder och kan man inte vara hemma så kan man inte. Men som sagt, lipa inte för det nu Emma. Jag och Anton ska göra ett försök att hälsa på lite släkt imorgon, om någon av dem är hemma förståss.

Idag har vi haft besök av Sofie och hennes barn Arvid och Alma. Eftersom det är juluppehåll från kyrkis nu så kan vi ju inte sitta och vänta flera veckor på att få träffas, så vi bjöd upp dem till Liden. Massa bus och pannkakslunch blev det. Vilket kontaktnät man får genom barnen, jag har börjat umgås med massa trevliga människor som jag annars förmodligen inte skulle komma i kontakt med om det inte vore för Anton. Vill man lära känna nya människor så är barnen ett jätte bra sätt. Ja, bara en sådan sak som alla tanter och farbröder uppe på ica. jag har inte en blekaste aning om vad de heter eller vad de bor, men jag har snart pratat med dem i två år eftersom det inte går att gå förbi en pensionär med charmören Anton.

hur som haver. Trevlig helg på er. Nu står köttfärslimpan på bordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0