Det var den julen

Publicerat: 2010-12-26 Kl: 12:25:19 | I kategori: Allmänt


Julafton blev lika bra som man alltid hoppats på. tack för det. Fullt hus hela helgen, vi skulle kunna ha stängt av värmen nästan....eller ja, nu var det ju -30 ute så det hade nog inte varit sån bra idé ändå.
Antons farmor och hennes Tomas kom upp mitt över dagen och firade med oss och på kvällen kom min familj och moster med familj. Även farbror Linus och hans Carro kikade förbi. Jag tror vi var 15 stycken sammanlagt. På juldagen kom Antons farfar och den sidan av familjen, ja jag tror vi var 11 stycken här igår också på mat och mys. Anton har fått så mycket fint, å vi med för den delen.
Igår kväll var jag bra trött kan jag lova! Men det är ju bara jul en gång om år så vad gör det? Vi fick lite främmande igår kväll också och kikade på småstadsliv firar jul.

Idag är det nästan som en vanlig söndag, men bara nästan eftersom det inte är vilken söndags som helst. Det är dags för tvåårs kalas för Antons kompis Matilda. Anton ligger just nu och vilar upp sig för att fara iväg på bus med barnen. Hoppas han sover länge så han orkar med sig. Han har varit så go och glad hela julen och sovit precis som vanligt, men nu börjar även han se lite sliten ut. Niclas pratade nyss om en snabb sväng in på birsta. Birsta!? Pax för att jag och Anton sitter kvar i bilen i så fall!
Morgonklappen

Hela huset var fullt i folk i två dagar, mängder med paket och vi åt ju inte ens på våra vanliga
platser. Mycket märkligt tyckte nog Anton.Men nu är det vi tre kvar..å granen och alla leksaker.
Då jag frågade Anton förut om han var hungrig och om vi skulle gå till köket och äta lunch så
gick han dit och ställde sig och peka på bänken och sa " Mä!?" snacka om förvånad....det var ju tomt!
Han som trodde att vi nu mer hade flyttat ut vårtat kylskåp dit förgott. Himla knepigt alltså!
Hoho! Var tog alla vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0