En dag hos Emma

Publicerat: 2010-12-03 Kl: 21:19:22 | I kategori: Allmänt


Eftersom Anton inte går på dagis och är hemma med mig så får jag helt enkelt använda min fantasi att hitta på roliga och varierande saker tillsammans med honom då han också får träffa andra barn för att göra det bra för honom. Nu menar jag inte att jag måste fara och flänga varje dag för att aktivera honom, men några tillfällen i veckan måste det bli eftersom det inte blir så bra att sitta hemma med mamma varje dag. Ja annars blir både mamma och  Anton ledsen i ögat.

Kyrkis går först varje vecka. Vi planerar veckan efter kyrkis eftersom det är är den bästa aktiviteten för både mig och Anton. Det är lek och sångstund, barnen får lära sig att dela, vänta på sin tur osv. Går man inte på dagis så är detta ett jätte bra alternativ att fylla ut en förmiddag i veckan med. Det är mysigt att träffa samma härliga gäng varje torsdag!
Jag går till kyrkan då det är bröllop, dop, begravning osv. Jag är inte den som går på gudstjänster och ber inte bordsbön, men jag är ändå välkommen på kyrkis. Det finns så mycket bra saker som kyrkan gör för samhället och det ställer upp och finns där för den som behöver, alla är välkomna. Den "snåle" som går ur svenska kyrkan  av den anledningen att det kostar mig si och så mycket per år och jag går inte dit för jag tror inte på gud! Kan man inte stötta kyrkan ändå och tycka att det är bra att den finns för de som behöver den? Vem vet, kanske just du också har hjälp av kyrkan någon gång i framtiden. Tillhör man en annan tro så är det ju självklart en annan femma! Nu pratade jag om de snåla människorna som sitter och synar skattesedeln men som sedan förväntar sig en lika fin begravning och stöttning till både sina anhöriga och sig själv i slutet av livet. Ja, då har jag slagit ett slag för svenska kyrkan också, lite otippat kanske.
Det var ju inte alls det här jag skulle skriva om, hur halkade jag in på detta? Idag har jag och Anton iaf varit på himlabadet tillsammans med Ann och söta Matilda. Båda barnen har skrattat och busat och haft jätte kul i 4 timmar. Jag hade gjort en pastasallad som vi mumsade på i halvtid. Nästa gång vi åker iväg blir det på med badringarna på armarna eftersom rädslan verkat släppa en aning och det är dags att våga släppa mamma på lite djupare vatten. Men rutschkana har han åkt själv, storkillen ( å en klapp på mammas axel också som släppte taget och insåg att han faktiskt fixar det själv). Båda barnen har varit så duktig och  både lyssnat och väntat på sina gravida mammor, allt gick galant! Men Marilda är ju stortjej också(5 månader äldre), så Anton blir ju så mycket duktigare då han "hänger på" och gör som henne. Och Matilda blir så duktig som är stortjej och vill visa Anton hur man ska göra och gärna hjälpa honom. Gullungar!  Några badbilder bjuder jag inte på eftersom jag helst inte lägger ut bilder på halvnakna barn ( beror på hur bilden är tagen) och någon bild på mammorna behöver ni verkligen inte se!
Men en annan bild på goungarna våra lägger jag upp istället. Tack Ann för en jättemysig heldag och en underbart god middag!

Kommentarer
Postat av: Elin Parment

Ja jag vet! den är fan den godaste köp-milkshaken genom tiderna tror jag. Yum!

2010-12-03 @ 22:04:04
URL: http://galleri.blogg.se/doyathang

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0