En fixardag

Publicerat: 2010-06-13 Kl: 15:09:51 | I kategori: Allmänt


De fina blommorna och växterna som svärmor kom med i fredags böjar komma till rätta. Men det var inte bara att gräva en rabbat. Jag fick sluta vara tjurig då jag insåg att ensam inte är stark! Niclas fick rycka in och det var nog tur det för annars har jag stått där ute tills ikväll.

Men det börjar ta sig



Nu har jag en början med några växter som jag kan pyssla med. Det är väl bäst att börja så och se om jag ens är duglig att sköta några blommor. Och inte vet jag om jag ens gjort rätt men efter mycket grävande och släpande så kastade vi dit hätskiten och rörde om och sedan ner med en stock som jag hittade här borta i slänten och sedan ner med växterna lite här och var där det såg bra ut. Ser väl lite tafatt ut, men de skulle tydligen växa och bli fylliga och fina med tiden tyckte jag svärmor sa. Å jag får ju kanske plats med nån fler växt skulle jag tro. Äh,..jag vet inte alls jag. Vi kör såhär så får vi se. Jag vet iaf att man ska ta bort plasten runt plantorna innan man satte ner dem, för det var det visst en annan som stod och funderade över ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0