kramigt värre

Publicerat: 2010-06-03 Kl: 16:05:56 | I kategori: Allmänt


Idag har vi haft det jätte blåsigt här hemma, gillas inte! Det fick bli en innedag som blev en bra dag ändå.
Men med lite tur så kanske Anton kan följa med pappa och köra lite traktor efter middagen så han får komma ut lite.
Då ska mamma passa på att röra sig lite.

Om man säger till Anton " Ge katten en kram" då gör han det på en gång. Men om man frågar " kan mamma få en kram?" så blir det inge kramar alls och så har det varit i tre veckor ungefär. Men så testade jag säga. "Ge (!) mamma en kram!" Ja då fick jag en på en gång och varje gång jag fortsatte fick jag en.
Det var alltså ett påstående som behövdes. När han ska krama katten så är det ju ett påstående och när han ska krama oss blir det en fråga. Han kanske helt enkelt inte förstod vad jag menade när jag uttryckte mig så klumpigt. För inte tror jag att han förstår skillnad på påstående och fråga, det tror jag inte.
Lillkillen börjar bli så stor, allt går så fort nu.



Det är föresten inte bara Anton som gillar det nya tältet !

  

Å du pappa! Om du klickar på bilderna så blir de större. Tänkte ifall du inte visste ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0